Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

XXXIII. esetleírás: Mi maradt a betegben?

Munkánk során sajnos egyre gyakrabban kell kimondjuk egy-egy vizsgálat végén, hogy a feltárt probléma emberi mulasztásra vezethető vissza. Volt a közelmúltban egy olyan hetünk, amikor 3-4 esetben a hiba csak azért következett be, mert az autó karbantartását, javítását nem kellő odafigyeléssel és szakértelemmel végezték el.

 

Talán a legkiemelkedőbb egy Renault Megane története. A benzines motor többször esett már át kisebb-nagyobb beavatkozásokon, hengerfej felújításon, egyéb javításokon. Soha nem lett az igazi, az aktuális tünet - egy időszakos motor remegés - már jó ideje megoldatlan volt.

 

 

A hibafeltárás részletei most talán nem annyira érdekesek: visszatérő módon egy adott hengerben történt égéskimaradás, ezt a főtengely jeladó kimenő jele alapján egyértelműen láthatóvá tudtuk tenni: határozottan az 1-es henger gyengélkedett. 

 

Ennek az okát sokáig nem találtuk, többször többféle módon ellenőriztük az összes releváns paramétert, gyújtást, befecskendezést, áramfelvételeket, trafókat, kábelköteget, kompressziót, mindent, ami számításba jöhet.  

 

 

Erre viszont nem számítottunk:

 

 

Idegen tárgy a szívócsatornában, a hengerfejnél. A fotón bal oldalon pirossal karikázva az 1-es befecskendező helyén tudunk bekukucskálni, a zöld a 2-es injektor helye. Szemmel látható a különbség.

Lebontva két kis "objektumot" halásztunk ki a szívószelepek előteréből:

 

A nagyobbik "tárgy" tökéletesen elállta az injektortól az égéstér irányába haladó benzin útját. A kisebbik olyan nagy problémát nem okozott, de mi lehet ez egyáltalán?

Miután eltávolítottuk a két idegen tárgyat, a remegős érzés és a gyorsítási fulladás megszűnt.

 

 

A két hónapig tartó Canossa járás simán elkerülhető lett volna egy kis odafigyeléssel, az alkatrészek számon tartásával, a nyitott szívósor letakarásával. Az "elkövetőknek" most szerencséjük volt, mert esetünkben a két tárgy nem károsította a hengerfejet. Ha a szívósorba olyan dolog esik be, ami utat talál a szelepeknél az égéstérbe, a következmények beláthatatlanok.   

 

 

 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
Tel.: 06-30-598-8006 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email.
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu