Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

Hogy is van ez? 39. Dióhéjszemcsés szeleptisztítás

 

A dióhéjas tisztítás célja a benzinmotor jelentős megbontása nélküli szívócsatorna, szívószelep(ek) tisztítása, az eredeti állapot visszaállítása.

 

Miért van erre szükség?  Alapvetően környezetvédelmi megfontolásokból a korszerű benzinmotoroknál a kartergázt és a kipufogógáz egy részét is visszavezetik a motorba, ez szükségszerűen, elkerülhetetlenül jelentős korom / koksz lerakódást okoz az EGR szelepben, szívósorban, szívószelepeken.

Korábban, a szívócső befecskendezés idején a szívószelepekre az olaj, korom nem tudott ráülni, mivel a beáramló benzin azt eltávolította a szívószelepekről. A paramétereiben sokkal jobb közvetlen befecskendezés egyik betegsége éppen a koromlerakódás. 

Gyakran már 60-80,000 km megtétele után jelentkeznek a gondok: a teljesítmény vesztés, egyenetlen motorjárás hátterében nagyon gyakran a lecsökkent szívó oldali keresztmetszet áll.

szel01.jpg

 

A hengerfej leszerelését, a szelepek mechanikus tisztításának útját is választhatjuk. Bal oldalt egy már megtisztított szelep. Hátránya: sokkal magasabb költségek adódnak, mint a dióhéjszemcsés tisztítás esetén.

 

Az elszennyeződés, keresztmetszet csökkenés esetenkénti mértékét mutatják a következő fotóink.

szel05.jpg

 

 

Hogyan lehet egyértelműen meggyőződni a tisztítás szükségességéről?

 

A teljesítménycsökkenés, egyenetlen alapjárat az érintett motortípusoknál már rátereli a szakember figyelmét erre a -sajnos - mindennapos hibalehetőségre. Ha szerencsénk van, a motor kis mérvű megbontása (szívósor levétel) után rálátásunk lehet a szívócsatorna / szelepek szennyezettségére, ha nem, akkor marad az endoszkópos vizsgálat. 

 

szel03.jpg

 

 

Milyen tényezők befolyásolják a lerakódások mennyiségét?  Elsősorban természetesen a valós futásteljesítmény. Az üzemeltetés körülményei (városi közlekedés / országút) szintén meghatározóak. A konstrukciós adottságok sem elhanyagolhatóak.

 

Mi az eljárás lényege?  Zárt szelepállás mellett sűrített levegővel a tisztítandó felületre fújva a nagy sebességű kis szemcsék hatékonyan távolítják el a korom / koksz réteget. A technológia kiforrott, több gyártó hivatalos ajánlásaiban szerepel. A dióhéj granulátum súlya csekély, nem okoz kárt az acél, alumínium, műanyag felületeken. Természetesen a szívócsatornába befújt granulátum elszívását biztosítani kell.

  

Minden esetben alkalmazható? A legtöbb esetben igen. Extrém esetben, ha teljesen hozzáférhetetlen a szívócsatorna, akkor nem lehet kikerülni a hengerfej(ek) leszerelését. Dízel motoroknál a szennyeződés jellege és a hengerfejek kialakítása miatt ezt a tisztítási módszert nem szoktuk alkalmazni.

 

tiszt.jpg

 

 

Mennyibe kerül a dióhéjszemcsés tisztítás? 

A dióhéjas koksztalanító eljárás legnagyobb előnye a költséghatékonyság. A hengerfej le-felszerelésével járó tisztítási procedúra költsége ennél jóval magasabb. A költségeket befolyásolja, hogy milyen a hozzáférés, és a hengerek / szelepek száma is. A leggyakrabban előforduló négy hengeres típusok esetében a dióhéjas szeleptisztítás ára 100-120,000 Ft körüli összeg, nehezen hozzáférhető (hátsó szívósor) típusoknál 120-130,000 Ft, ami tartalmazza a felhasznált szemcse árát is. Ehhez esetlegesen szívósori tömítések jellemzően néhány ezer forintos költsége jöhet hozzá. A pontos költségmeghatározáshoz előzetes típus egyeztetés szükséges.

A teljes folyamat jellemzően két munkanapot vesz igénybe, természetesen készítünk fotókat a kezdeti és a tisztított állapotról is. 

 

 

diohejas_tisztitas03.jpg

 

 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu