Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

Hogy is van ez? 42. A villamos Mustang újratöltve...

 

 Hogy a Ford mennyire komolyan gondolja, hogy az elektromos hajtás fejlesztése - tetszik, vagy nem - a gyártóóriás létérdeke, mi sem mutatja jobban, mint az, hogy az új platformra épülő Mustang E-Mach 2019-es bemutatása óta ez idő szerint már (legalább) öt teljesítményszinttel került piacra. Nem biztos, hogy a nagy gyártók a súlyos dollármilliárdokat felemésztő intenzív fejlesztéseket örömittasan, dalolva lépik meg, ez mára szinte a "lenni, vagy nem lenni" kérdése. A Nissan például épp most jelentette be: 2030-tól kizárólag elektromos hajtású gépkocsikat hoznak Európába...

 

Csupán érintőlegesen, az eddigi paletta:

-198 kW, 269 Le  430 Nm, akku: 76 kWh, AWD, megtehető elméleti hatótáv: 440 km (ezt az adatot kéretik végig nagyon óvatosan kezelni)

-216 kW,  294 Le  430 Nm, akku: 99 kWh, hátsókerék hajtás, elméleti hatótáv: 600 km

-258 kW, 351 Le  580 Nm, akku:  99 kWh, AWD, elméleti hatótáv: 550 km

-GT. 465 Le,  850 Nm, 98,8 kWh akku, elméleti hatótáv: 490 km,  5 mp.-nél rövidebb gyorsulási idő 0-100-ig

-GT.  358 kW, 487 Le

 

Úriember nem csibész, és tartja is a szavát- ez volt az első gondolatom, amikor Frankye ígéretéhez híven szép csendben begurult hozzánk az újabb, mostanában átvett  Mustang E-Mach kocsijával.

mu001.jpg

 Második gondolatom: ez a kocsi mennyivel jobban mutat ebben a színben, mint a korábbi fehér volt...

 

mu02.jpg

 

Azt hiszem, az autós társadalom nagyobb része mára túljutott a kezdeti szörnyülködésen, amit a névválasztás váltott ki. Lépjünk ezen túl, ez egy alacsony hasmagasságú crossover, ami ebbe a színbe öltöztetve ("Cyber Orange") ráadásul nagyon mutatós is.

 

mu08.jpg

A most "trendi",  erősen megosztó (sokak szerint botrányosan rút) crossover formavilágot alapul véve (szerintünk) mindenképp a szebbek között van ez a design. Némi optikai játékosság: a tetőív hátrafelé látszólagos erős esése csak a szemnek szól, a hátul ülők fejterét nem áldozták be a látvány oltárán. A térérzetet -itt- ráadásul tovább javítja az üvegtető. Tetszik.. A kecske is kicsit jóllakott, valamennyi a káposztából is maradt. Azért ne felejtsük el, ez egy súlyos egyéniség, nehéz vas, ennek minden előnyével, és nyilvánvaló hátrányával.  Nem mellesleg az Euro NCAP vizsgálat / törésteszt eredménye: öt csillag.

A korábban dióhéjban bemutatott  Mustang E-Mach 269 lovas teljesítménye, úgy vélem, normál használatra "több, mint elég". De, mint írtuk is, ennek a kocsinak a célközönsége nem az a praktikumot kereső tömeg, amelyik csupán a közlekedési eszközt látja az autóban. Ez egy erősen rétegautó, ahol a célkeresztbe az örömautózást, a kemény, sportos vezethetőséget helyezte a gyártó.  Nos, itt van ez a friss példány a maga 351 lovas teljesítményével, 580 Nm nyomatékával. Ez a "több, mint elégnél" is több, normál használatra felesleges, viszont - mint tudjuk - az élvezetes örömautózáshoz minél több paci van, annál jobb :-D   És ettől még van ám feljebb is :-)

 Nincs miről beszélni, brutális gyorsulásokra képes a paripa. A fékrendszer partner a sportos, kemény vezetési stílushoz, a fékhatás lenyűgöző, (és van még feljebb is: a GT Extended Range Brembo fékjei), az adagolhatóság viszont nem annyira megnyerő. Érdekes módon, egy másik, ugyanilyen autóban pl. egy fekvőrendőrön áthajtva a futómű - főleg hátul - kellemetlenül kemény volt, itt, - bár provokáltuk - ezt nem tapasztaltam.

 

mu03.jpg

Az autó kényelmes, van tér bőven, az ülésekre sem lehet panasz, bár a Mondeo Vignale AGR minősítésű hűtő-fűtő-masszírozó ülései azért jobbak. Az ergonómia alapvetően rendben, mindamellett az óriási kijelzőt nem annyira kényelmes kezelni, és -csodák holnaptól- a kezelését bizony szokni kell. A Bang and Olufsen "zajkeltő" rendszere pazar, előző cikkünkben áradoztam róla.  A csomagtér hátul meglehetősen szerény, elől még ettől is szerényebb:-)) De hát ezt nem is cuccolásra találták ki.

 

mu04.jpg

 A vezető közvetlen látókörében lévő kisebb méretű display csak a legfontosabb információkat hordozza. Pont így jó... A nagy kijelző viszont nagyon informatív, ez a részlet a fogyasztást mutatja, ami esetünkben éppen 20,0 kWh 100 kilométerre vetítve. Ha beleszámítjuk a töltési veszteséget, a téli időjárást, a fűtést, a klímahasználatot, időnkénti virgonckodást, (de nem állandó nyomulást) akkor valószínűsíthető a 25 kWh körüli, vagy alatti eredmény, amiből kalkulálhatók a töltés költségei, másrészt a teljesen feltöltött akkuval biztonsággal megtehető (szerintünk méltányolható, de nem túl acélos) távolság. 

 

A nagy kijelző látványos grafikai elemeket tár elénk, ez például a klímáé. Az viszont nehezen érthető, hogy a tolató kamera képe miért annyira nagyon zsengécske, mint amilyen.

mu05.jpg

Tökéletes, mindenkinek mindenben megfelelő autó persze nincs. Ez sem az.

De: ebben a műfajban soha rosszabbat!

 

Végül egy-két kis jópofa geg a vadlóval kapcsolatban (nem saját fotók)

mu06.jpg

Az öntvényen Elektromos pacik laknak itt, illetve sötétben a kocsihoz közelítve az aszfaltra vetített lovacska.

 

mu07.jpg

 Acélos paripa a javából :-)

 

A legvégére két aprócska szösszenet:-)

Már ez a teljesítményszint is meghaladja a legtöbb autós képességeit. És, ugye, csupán szándék és pénz kérdése egy jóval tökösebb beszerzése. Tizennyolc évesen, kétnapos jogosítvánnyal, nulla tapasztalattal vezethető...  Elég gáz, és elgondolkoztató....

Friss hír így október végén: egyelőre elmarad a várt piaci siker, nem fogy annyira a villamos Mustang, mint amivel a Ford számolt. Kicsit nyirbáltak az árból. A kérdés az, hogy ez a lépés mennyire nyitja meg a pénztárcákat...

 

 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu