Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

MŰSZERTESZT XIV: BRAIN BEE b-Touch ST-9000

Sokszor láttuk már a szaksajtóban a Brain Bee Automotive diagnosztikai készülékeinek hírdetését, de ezidáig valahogy nem került a kezünk közelségébe egyetlen példány sem. 
Most viszont a Szerviz-Trade Kft. szívességéből megismerhetjük a parmai székhelyű olasz cég legújabb készülékét, mely a b-Touch ST-9000 nevet kapta.




 


Mindössze 1200 gramm a tömege a nagyjából 300 x 220 x 50 mm. befoglaló méretű, tetszetős formájú járműdiagnosztikai eszköznek. 
Az első kézbevételnél volt némi bizonytalanság: mi lehet a funkciója a két oldalt kinyúló, zöldes színben pompázó műanyag szárnyacskáknak? Végül a gyártó oldalán találtuk meg a választ: ez csupán egy design elem. Az ST-9000 külső megjelenése egy, a Lancia hajók formatervében is szerepet vállaló ismert formatervező munkája. 


Bekapcsolás után örömmel tapasztaljuk: kitűnő a 7''-os kijelző leolvashatósága, egyike a legjobbaknak, ami eddig nálunk járt. A fényerő kimagasló, a kontraszt és a felbontás példaértékű, katalógus szerint az érintőképernyő 262144 színt képes megjeleníteni. A műszer belső akkumulátorral rendelkezik. Kevésbé praktikus sajnos az OBD-kábel hossza: egy VCI esetében elfogadható a rövid kábel, itt azonban a két méteres kábelhosszt alulméretezettnek érezzük: összehasonlításképpen a konkurens Autocom ADP 186 kábele 90cm-rel hosszabb. 



 


A készülék feltelepítésénél dicséretesen sok nyelv közül választhatunk, huszonhármat számoltunk össze. Sajnos, a magyarra fordítás ennek a készüléknek sem az erőssége. A "Fehér fényes keresztezés szab" például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert jelöli. Nem mentség ugyan, de megjegyezzük, hogy az eddig tesztelt műszerek túlnyomó része szintén küzd ezzel a hibával. 

De nézzük, mit is tud a Brain Bee büszkesége. 

A menü elképesztően logikus, villámgyorsan tudunk navigálni, a kezelőfelület feliratai, ikonjai egyértelműek, a diagnosztikai funkciók gyorsan és praktikusan elérhetőek. 

Előnyös, hogy kapcsolatfelvétel nélkül is megtudhatjuk, hogy a készülék milyen paramétereket lát, ill. milyen funkciókat fog támogatni a vizsgálatok során. Hasonlóan kiváló ötletnek találjuk, hogy például egyes alrendszerek esetén egy külön azonosító fülre kattintva érhetjük el pl. a vezérlő sorozatszámát, hardver ill. szoftver azonosítóját, és nem a paraméterek között. Ez meggyorsítja a diagnosztikát, nem kell olyasmikkel foglalkozni, amik - általában - lényegtelenek. 

Kiváló a paraméterábrázolás grafikai kivitelezése is. Egyszerre négy élő adatot jeleníthetünk meg. Szerencsére a kijelző tűéles képet ad, így három diagram még kitűnően olvasható, de négy esetében sincs leolvashatósági probléma. Ami kevésbé előnyös, az a "pillanatfelvétel" opció. A futó grafikát ugyanis nem tárolja a készülék, a pillanatfelvétel fül megnyomásakor csupán az adott paraméter aktuális értékét menti el. Ez persze visszakereshető, de egy folyamat alakulását nem tudjuk visszanézni a későbbiekben. 


 


Az "Elosztó nyomása" természetesen a szívócsőre vonatkozik. Nem egyértelmű megjelölés esetén a mértékegység az, ami fogódzkodót nyújt. 

Hasonlóan a többi olasz gyártóhoz, a műszer remekül kezeli a tehergépkocsikat, buszokat, kishaszonjárműveket. Ezekre rákeresve a diagnosztikai lehetőségek is kielégítőnek tűnnek. A készülék természetesen támogatja a Pass-Thru protokollt. 


Leginkább az opcióként, külön megrendelhető "b-Touch Pedia" alkalmazás keltette fel a figyelmünket. A Pedia egy olyan adatbázist jelent, ami típusra lebontva tartalmaz információkat pl. komponens-elhelyezkedésekről, gyári visszahívásokról, de találunk kapcsolási rajzokat, szerelési információkat is. 

 

Egy 2002-es évjáratú C-osztályos Mercedes CDI gépkocsi esetében pl. a légzsák és az ESP kapcsolási rajzán kívül számtalan javítási segédletet, karbantartási ábrát és adatot hívhatunk elő. Nem állíthatjuk, hogy a Pedia felveszi a versenyt a nagyobb autós adatbázis szolgáltatókkal a tartalom mennyiségét tekintve, de sokszor olyan jellegű hiánypótló információkhoz juthatunk, amiket máshol nem találunk meg. 

Nagy hangsúlyt fektettek a fejlesztők a könnyű frissítés lehetőségére. A PC-re telepíthető UP&GO szoftver segítségével az időszakos frissítések akár perceken belül a készülékre tölthetők, de ugyanez a program segít pl. a lementett tartalmak kinyomtatásában is. 


A jövőbeli felhasználó számára a legfontosabb kérdés egy multibrand készülék esetében mégiscsak az, hogy mennyire boldogul majd az új szerzemény a nála előforduló gépkocsik vallatásánál. Az összehasonlításban a megszokott, két erős készülék az "ellenfél". 


 


Hűvös távolságtartás: nincsenek beszélő viszonyban a Saab-bal. Igaz, a svéd autó a Gutmann számára is feltörhetetlenül nehéz dió volt. 


 
 


 


"Hazai pályán" mutatta a legjobb formáját az olasz műszer, egy 2012-es Fiat Punto esetében. Itt pedig (a motorvezérlő elektronikánál) éppen az az Autocom esett el, amelyik a Saabnál a legjobb volt. 


Mint ahogy már számos helyen leírtuk, egyetlen "multibrand" készülék birtoklása kevés a boldoguláshoz, ha nyitva akarjuk tartani a szerviz ajtaját az utakon leggyakrabban előforduló típusok előtt. Ez természetesen igaz erre a diagnosztikai eszközre is. Nem kevesebb, mint tizenöt véletlenszerűen kiválasztott autómárka / típus összesen negyvenkét alrendszerét vizsgáltuk a három készülékkel, azokat, amelyekre a mindennapi gyakorlat során leginkább szükség van. Ezek közül öt esetben mindhárom készüléknek egyformán beletört a bicskája a feladatba, ami ismét markánsan megmutatja, hogy mennyire nem létezik "mindentudó" típus. 
Összességében viszont látni kell, a Brain Bee zászlóshajója helytállt, két neves, magas műszaki szinvonalon álló készülékkel hasonlítottuk össze a teszt során. A piros nullák száma ugyan itt a legmagasabb, viszont sok esetben a megjeleníthető élőadatok száma éppen nála a legtöbb. 


A forgalmazó információja szerint a műszer induló ára 699.000 Ft mely tartalmazza magát a készüléket illetve a szoftvert és 1 év frissítést. 

A kezdő csomag tartalma: hálózati töltő, PC összekötő kábel valamint az OBD csatlakozó. 
A szoftver nem jár le, és a továbbiakban az egy éves szoftverfrissítést ára 184.990 Ft 
A forgalmazó folyamatosan kedvező akciókat biztosít, például a decemberi akciójuk keretében minden B-Touch műszerhez kormányra akasztható hordtáskát adtak ajándékba. 

A Szerviz-Trade KFT. minden termékéhez folyamatos technikai supportot biztosít, országos szervizhálózattal. 
A b-Touch esetében nem csak meghibásodás esetére vonatkozik a segítségnyújtás, hanem telefonon abban az esetben is megkereshetők, ha egy gépjárművel kapcsolatban akadtak el, vagy diagnosztikai segítségnyújtásra van szükségük. 

Az érdeklődőknek lehetőségük van a saját műhelyükben bemutatót kérni illetve a forgalmazó kihelyezi a készüléket tesztelésre. 

Bodó Tibor termékmenedzser elérhetősége: +3620-3743374 

SZERVIZ-TRADE KFT. 
www.szerviztrade.hu 

1147 Budapest 
Csömöri u. 114. 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu