Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

MŰSZERTESZT VII.: TOP AUTOMOTIVE GREAT ADT

Műszerteszt sorozatunkban már szerepelt egy olasz gyártmány, de amíg a TEXA termékei szakmai berkekben jobban ismertek, tesztalanyunk gyártója, a TopAutomotive SRL nevét őszintén szólva korábban sohasem hallottuk. Az Energotest munkatársai szivességéből viszont módunk volt tesztelni Great ADT járműdiagnosztikai készüléküket, ezúton is köszönjük a lehetőséget. 
A gyártó honlapjáról megtudhatjuk, hogy a Veronához közeli helységben működő vállalkozás termékkínálata meglehetősen széles, a gázelemzőktől a diagnosztikai készülékeken keresztül a kerékmosóig. 




De nézzük a Great ADT készüléküket. 


 


Két kivitelben is megvásárolható, az egyik komplett kis készülék. A még fóliás, új műszer volt ugyan a kezünkben, de csupán nagyon felületes, néhány perces ismerkedésre került sor. Egyetlen megállapítást tettünk: akik szeretik ezt a kis készüléket, nem a gyorsaságáért teszik. 

Amit viszont több gépkocsin is kipróbáltunk, az a PC-re telepített verzió. Tudásában a két készülék teljesen megegyezik. 


 

Bal oldalt a szokásos VCI (Vechile Communication Interface) egység, a PC-vel való kapcsolat kábelen, vagy bluetooth-on keresztül valósulhat meg. 


 


A szoftver elindítása után az első meglepetés: az olaszok nem szorítkoztak csupán a személygépkocsira, a teszter ismeri a motorkerékpárokat, illetve a tehergépkocsikat is. Ezeket nem volt módunk kipróbálni, mindenesetre számunkra teljesen ismeretlen kétkerekű márkákat is felvonulat, pl: KVN, Sherco, Xdemo, Gasgas, a haszongépjármű paletta ugyancsak elképesztően széles. A készülék ilyenirányú felkészültsége figyelemreméltó, hiszen az eddig tesztelt készülékekkel hiába próbáltuk volna például SCANIA kamionok kipufogógáz-tisztító berendezéseit faggatni. 

A mi pályánk persze elsősorban a személyautó. Lássuk akkor a medvét. 


 


A szoftver a gépkocsi kiválasztás után több lehetőséget kínál fel. A képen a "Vehicle Data" adatbázis egy részlete látható, a felsorakoztatott adatok száma nem kiemelkedő, jellemzően csak általános információkat kapunk, pl. meghúzási nyomatékok, feltöltési mennyiségek. 


 


A szoftver grafikai megvalósítása ugyan nem feltétlenül tetszetős, de ez a készülék kezelhetőségét nem befolyásolja, sőt, sok esetben jóval gyorsabban haladunk, ha "ormótlan" nagy gombokat kell eltalálni az egérrel, vagy épp az érintőképernyő ceruzájával. Viszont az első pár használat során gond lehet, hogy az ikonok grafikai megjelenését és a funkcióját nem egyszerű összekapcsolni. Arról, hogy egy rajzocskára való kattintással vajon mi is fog történni, nem kapunk semmilyen jelzést. 


 


Európai típusok vizsgálatánál a készülék tudása átlagosnak mondható, de ért bennünket nagyon kellemes meglepetés is: gond nélkül kezeli pl. a Citroen Hydractive felfüggesztését. A bal oldalon látható, hogy az éppen vizsgált típusnál milyen lehetőségeink vannak. 


 


A járművel való kapcsolat felvétele után a funkciók közötti navigáció kissé szokatlan: a nagy zöld nyilakkal tudunk a paraméter-megjelenítés, a hibatároló lekérdezés, a komponenes aktiválás, ill. az illesztések között váltogatni. Sajnos nincs grafikus paraméter ábrázolás (ami nem jó hír), a numerikus kijelzéshez viszont mi válogathatjuk össze a paramétereket, egyszerre maximum 10 értéket vizsgálhatunk. 


 


Ugyancsak szokatlan, de nagyon szimpatikus lehetőség a paraméter-magyarázat. Előfordul, hogy olyan rendszerben végzünk paraméter-vizsgálatot, amit kevésbé ismerünk, vagy épp annyira ritka, hogy az adott típus rövidítéseit nem tudjuk fejből felidézni. Ilyenkor segít a paraméter-magyarázat: nem csupán a rövidítéseket fejti ki bővebben, de sokszor plusz segítséget is ad az értelmezéshez. 

Hasonló elismeréssel vélekedünk a "Report Management" funkcióról: a szoftver minden egyes kapcsolatfelvétel esetén megnyit egy fájlt, amibe elmenti a feltárt hibakódokat, ill. a legelső felvett paramétereket. Ezeket automatikusan elmenti, és a további fejleményeket időrendben rámenti a fájlra. A paraméter-ablakban találunk egy gombot, amivel ebbe a fájlba menthetjük az éppen látott adatokat. Így egy igen hosszú és részletes, természetesen kinyomtatható dokumentáció lesz a birtokunkban. 

A szoftver több nyelven "beszél", de ez az első készülék, amely esetében sajnos volt olyan alkalom, hogy csak a harmadik kiválasztott nyelven értettük meg, hogy egy bejegyzés tulajdonképpen mit is takar. Több helyen érezhető, hogy az olaszról angolra, vagy németre fordítást nem szakmabeliek, hanem a bevett szakzsargont nem ismerő fordítók készítették. 

Mint említettük, európai kocsik vonatkozásában nagyjából átlagos tudású készülék a Great ADT, van, amiben jobb, mint mások, és persze van, amiben gyengélkedik. Néhány típust megemlítenénk, ahol kiemelkedően jól teljesített: 

VW Polo 1,4 2004 BBY 
Ford Focus 1,6 2000 FYDB 
Skoda Fabia 1,4 2002 BBZ 
Opel Combo 1,3 Common Rail 2005 Z13DT 

Ugyanakkor többször tapasztaltuk, hogy egyes nagy példányszámban futó, 6-7 éves európai modellek esetén bizonyos motorkódokat fel sem kínál kiválasztásra, néhány esetben pedig motorkód ellenére a megjelenő paraméterek bizonyultak teljesen inkorrektnek. 



Az önállóan használható kompakt készülék ára 560,000 Ft + ÁFA 
A PC-s verzió értéke 460,000 Ft + ÁFA, természetesen számítógép nélkül. 
Egy év szoftverfrissítés jár az új készülékhez, később ez évente 120,000 Ft-ba kerül, és persze plusz ÁFA. 
A program tovább fut a "kihordási idő" letelte után is. További kedvező hír, hogy nincs felzárkóztatási díj. 

A készülék forgalmazója: 

 

Energotest Kft, 2330 Dunaharaszti, Gomba u. 4. 
Délceg Zsolt Úr illetékes a műszerrel kapcsolatos kérdéseik megválaszolására. 30-655-5814 
www.energotest.hu 
Tel: 06-24-501-150 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu