MŰSZERTESZT XV: AUTOCOM CDP+
A Würth Wow Snooper+ tesztjéről szóló cikkünk legelején utaltunk rá: van egy testvére. Nem megkülönböztethetetlen, egypetéjű ikrek ugyan, de a nagyon közeli rokonság a műszer használata közben állandóan tettenérhető.
Mégis örömmel fogadtuk a soproni Intent Hungária Kft. ajánlatát, hogy az Autocom jelenleg futó diagnosztikai készüléke, a CDP+ nálunk töltsön vendégként néhány műszakot, amiből végülis bő két két lett, amit egyáltalán nem bánunk. Szimpatikus készülék, jó társ a diagnosztikában, ráadásul jó társaságba került: egyik felmenője az ADP 186-os talán a legtöbbet foglalkoztatott műszerünk.
.
A CDP+ hardvere (VCI, Vechile Communication Interface). Választhatjuk a Bluetooth kapcsolatot is a PC-vel, de természetesen USB kábelen is történhet az információcsere. A felhasználó a CARS-ra keresztelt szoftverrel dolgozik, amit logikus felépítése, stabilitása és megbízhatósága miatt már hosszan dicsértünk az ADP 186 vizsgálatakor, ami műszerteszt sorozatunk első alanya volt. (Az ADP 186-os az egyik utolsó mohikánja volt a párhuzamos méréseknek, tudomásul kell venni, ez múlt idő.)
Mára tucatnyi professzionális diagnosztikai eszköz tesztelésén vagyunk túl, ezeken kívül is jónéhány volt rövid próbára nálunk, de véleményünk szerint a CARS tudása és használhatósága egyértelműen a legjobbak között van.
A készülékhez kapott netbook geometriai mérete jóval kisebb, mint az általunk általában használt laptop, ennek előnyei és hátrányai is vannak. A nagyobb méret jobb leolvashatóságot biztosít, viszont menetközbeni teszteléshez a kisebb méret, tömeg jóval praktikusabb, az olcsóbb netbook teljesítménye ehhez a feladathoz elég.
Felróttunk az Autocomnak két évvel ezelőtt: nincs túl jó viszonyban a távol-keleti gyártókkal. A mostani teszt során igyekeztünk minél több japán / koreai kocsin kipróbálni. A szerzett tapasztalatok szerint ez itt-ott a jelenleg legfrissebb verzióban is tetten érhető, de egyértelműen ebbe az irányba is történtek pozitív lépések.
Ebben a kategóriában természetesen már nem kell külön hangsúlyozzuk, hogy visszahívhatóak a legutóbbi járművek, igényes formában nyomtathatóak a hibakódok, az ISS - intelligens rendszerteszt - automatikusan lekérdezi a megtalálható rendszereket, a szoftver segít a diagnosztikai csatlakozó lokalizálásában és tucatnyi nyelv közül választhatunk - a szoftver mindent tud, ami megkönnyíti a munkánkat.
Ez esetben nem végeztük el a szokásos, tucatnyi gépkocsit érintő, több készülék összehasonlító tesztjét, mivel a nagyon hasonló képességekkel felvértezett Snooper+ és az AutoCom ADP 186 esetében ezt már megtettük.
Ehelyett nézzünk néhány érdekességet, kicsit részletesebben. Ilyen pl. a Flight Record funkció.
A magyarul leginkább talán "menetadatok felvételének" fordítható funkció kis túlzással egy teljes embert helyettesíthet a diagnosztikai folyamatban. Nincs más dolgunk, mint a próbaút előtt kiválasztani azokat a paramétereket, amiket később elemezni szeretnénk, majd a CDP+ társaságában elindulni. A Flight Record gomb megnyomásával indíthatjuk a felvételt, amibe figyelemfelkeltő jelzéseket helyezhetünk az autó hibás működése esetén. Fenti ábránkon három paraméter felvételének részletét láthatjuk. A kék nyíllal jelölt kurzor segítségével alul numerikus formában is láthatóak az aktuális értékek.
Ahogyan a Snooper+-nál, ennél a készüléknél is találunk LED-et az OBD-fejben, ami igazán hasznos ötlet, és itt is megtaláljuk a készüléken a színes LED-eket, amik a készülék üzemmódjáról tájékoztatnak.
Nagyon kedveljük az ún. "custom data list" funkciót, ahol tetszés szerint válogathatjuk egybe a megfigyelendő paramétereket. Ezen a felületen rögzíthetjük a flight recordba kerülő paramétereket is.
A CARS fejlesztői gyártói adatbázisokból építik a szoftvert, és különös hangsúlyt fektetnek arra, hogy csak olyan funkciókat indíthassunk el, amik biztonságosak, nem tudunk kárt okozni az autóban pl. egy félresikerült kódolás következtében. Minden programozási - kódolási - alapbeállítási funkcióról dokumentáció áll rendelkezésünkre.
Ezek a dokumentációk ráadásul akkor is elérhetőek, amikor az autó nincs kapcsolatban a PC-vel. Az "Info" menüben a kiválasztott rendszernek megnyithatóak az adaptációs - feltanítási lehetőségei, és ezeknek a leírásai. Sokszor olyan informatív tájékoztatást találunk itt, ami egyéb adatbázisokban nem elérhető.
Jó szívvel ajánlható készülék a CDP+.
Az aktuális árakról:
Személyautó diagnosztika OBD csatlakozóval: 590.000 Ft + áfa (749.300 Ft)
Személyautó diagnosztika teljes kábelkészlettel: 798.000 Ft + áfa
(1.013.460 Ft)
Teherautó diagnosztika OBD csatlakozóval: 708.660 Ft + áfa (900.000 Ft)
Teherautó diagnosztika komplett kábelkészlettel: 1.260.000 Ft + áfa
(1.600.200 Ft)
Személy + Teherautó diagnosztika teljes kábelkészlettel: 1.498.000 Ft +
áfa (1.902.460 Ft)
Aktuális akciókról érdeklődni az alábbi elérhetőségen lehet:
Varga József
Területi képviselő
Intent Hungária Kft.
Tel: +36(99)555-514
Mobil:+36202602018
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.intent.hu