Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

Válogatás a mindennapjainkból

 

A 2021-es év is tele van meglepetésekkel, érdekes autókkal, mi is sokat tanulunk! Összegyűjtöttünk ide pár rövidke történetet az elmúlt időszakból, és a következő hónapokra is tervezünk új cikkeket. Tartsanak velünk!   

  

Fölöslegesen ráköltött összeg: félmillió forint

A nehezen megfogható hibák okozója néha teljesen banális: egy néhány ezer forintos relé időszakos hibája miatt a fél autót kicserélték már. Persze nem feltétlenül könnyű rájönni a turpisság okára, de ha a "próbára kicserélünk sorban mindent" elv alapján dolgozik valaki, csúnya fiaskó lehet a vége. 

 

bmw_kollazs.jpg

 

 

A tettes, az áldozat, és az eredmény: keverékképzési problémák a TFSI motorokban  

A VW csoport közvetlen benzineseinél egyre többször találkozunk keverékképzési hibákkal. Ezúttal a PCV szelep adta meg magát, majd az így a forgattyúsházba bejutó turbónyomás kinyomta a váltóoldali főtengely szimmeringet. Ennek következménye pedig világító hibajelzés, szegény keverék. Az események láncolatát teljes egészében fel kell tárni, és minden hibás komponenst cserélni, különben kezdődik minden előlről!

 

rms_tfsi.jpg

 

 

Megúszta a tüzet a BMW, de...

a zárlatos PCV-fűtés elolvadását követő komplikációkat sajnos nem. Mire az áramkört védő biztosíték kiolvadt, a nagy áramerősség szigetelést olvasztott, kábeleket olvasztott össze, csatlakozásokat égetett be, kilyukasztotta a szívósort, mindezek ellenére mondhatjuk, hogy az autó relatíve olcsón megúszta a káreseményt. A hibakeresés persze nem ment zökkenőmentesen, a motorvezérlőből az ominózus áramkörre egy magas frekvenciájú zaj került, ami megvezette a szerelőket, és egészen ijesztő kerregésekkel-kattogásokkal borzolta az idegeket, mihelyst gyújtáson volt az autó. Az elektromos rendszer összes hibájának kibogarászásához jó néhány presszókávéra és némi édességre is szükségünk volt, de végül sikerült mindennek a végére jutnunk.    

 

IMG_4945.JPG

 

 

 

Miért áll le a Honda az első néhány percben?

A benzines Accord tökéletesen működött meleg motorral, az első pár percben viszont borzasztó gyakran állt le: jó néhány reggelünkbe került, mire be tudtuk bizonyítani: a motorvezérlés elektromos szempontból remekül működik a leállások során is, viszont a szívó vezértengely teljesen lekopott, gyakorlatilag az összes szívó oldali szelephézag érték a nullához közelít. A fotó itt tényleg magáért beszél.

 accord_camshaft.jpg

 

 

 

Van az a néhány fok

Néha egészen meglepő, hogy milyen apróságokon múlik az autó megfelelő működése. Alul a képen egy Opel Astra G 1.4-es (Z14XEP) motorjának vezértengely pozícionálása látható. Az alig látható eltérés a kipufogó tengelyen elég volt ahhoz, hogy a célszerszám nem tudott tökéletesen becsúszni a helyére, ez alapjárati hullámzást, egyenetlenséget okozott. Meglehetősen gyakran kell - sajnos - vezérmű cseréket követően "utándolgoznunk", pontosítanunk a beállításokat. Aki mindenképpen házilag szeretné cserélni a vezérműszíját, annak erősen javasoljuk a hajszálpontosságra törekvést!

 

 Z14XEP.png

 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu