Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

Egy háromszor is szerencsés autó: DATSUN 280Z

Bár elég sok OT rendszámos autóval hoz bennünket össze a munkánk, csak kevés esetben kapunk heves szívdobogást a kiérdemesült járgányok láttán. Ez viszont azon kevesek közül való. Meg nem álljuk, hogy a szépséget néhány fotó erejéig fel ne villantanánk.

Nyolcadik esetleírásunk kezdő soraiban néhány szóban már bemutattuk a típust, így most ezt itt nem ismételjük meg. 

"It Never Rains in Souther California" - Albert Hammond óriási slágere volt 1972-ben. Ez a Datsun 280Z szerencsés volt, hogy 1987-es "születése" után mindjárt Kaliforniába került, ahol, tudjuk, hiszen Hammond megénekelte, sohasem esik az eső.... ami embernek cudar lehet ugyan, autónak lenni viszont királyság. Kevésbé korrodál, ami egy arra hajlamos autónál igazi főnyeremény.

A második nagy mázlija az volt, hogy keveset hajtották, és sohasem törték atomjaira. Eddig összesen 86,700 mérföldet tud maga mögött, ami alig 3,700 km. évente.

Az autó, saját mércéje szerint matuzsálemi kort megérve az öreg kontinensre került. Megint csak szerencséje volt, új gazdája (autós körökben jól ismert vállalkozó), nem sajnálta sem a munkaórákat, sem a sűrű forintbeáldozást az autó csodaszép állapotba hozásának oltárán. Az egyik legszebb állapotú oldtimer, ami valaha is hozzánk került. 

 

dat.jpg

Ő az. Szemnek meglátni, szívnek megszeretni egy pillanat műve.

 

jage.jpg

Ez a részlet erősen emlékeztet(het) bennünket a Jaguar 1961-től gyártott E típusára. Szép ez is, az is.

 

dback.jpg

Az amerikai kivitel hosszabb lökhárítója kissé szokatlannak tűnhet, de ez így van egyéb típusoknál is.

 

 

datup3.jpg

 Nézhetjük bárhonnan: vonzza a tekintetet.

 

z280in.jpg

Beltér: igényesen rendbehozott.

 

 mot.jpg

Makulátlan motortér, odafigyeltek a részletekre. A motor új hónolást, gyűrűket, csapágyakat kapott, a kompresszió végnyomás értéke ~10,5 bar. A gyártás idején korszerű L-Jetronic nagyméretű légmennyiség-mérője a bal alsó sarokban.

 

A felújítás (inkább: restaurálás) a legkisebb részleteket tekintve is alapos volt. Csupán két fotót mutatunk erről.

eldug.jpg

Hűtők, kürt környezete.

 

eldug2.jpg

Az olajteknő, váltó környéke. Mintaszerű a felületvédelem az eldugott helyeken is.

 

break.jpg

Ma már egy jobb középkategóriás bringa kerekeit is tárcsafék lassítja, itt éppen egy japán Shimano. A 280Z hátul még dobfékeket kapott. Csak eltelt időközben közel negyven év....

 

Reméljük, ez a tényleg aprólékosan, nagyon igényesen felújított Datsun az Önök tetszését is megnyerte.

 

 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu