Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

MŰSZERTESZT XIII.: WÜRTH WOW! SNOOPER+

Diagnosztikai műszerek tesztelésével foglalkozó írásainkból kitűnik, hogy az Autocom ADP 186 típust tekintjük etalonnak, gyakran ehhez, ennek a tudásához hasonlítjuk tesztsorozatunk tésztvevőit. 
Jó évtizede, hogy az svéd AUTOCOM többségi tulajdonát megszerezte a Würth, innentől kezdve két nagyon hasonló felépítésű, tudású, némileg eltérő kezelő felületű és külső megjelenésű diagnosztikai műszert vásárolhattunk meg. 
Az Autocom fejlesztése sem állt meg, külön kereskedelmi csatornán keresztül juthatunk hozzá a változatlan márkajelű termékeihez, illetve a Würth WOW! névre keresztelt diagnosztikai eszközeihez.


A WOW! terméknév egy játékos ötletből született. A Würth Online World szavak kezdőbetűiből áll össze, de inkább az angol jelentése ismert, talán a "hűha!" vagy "frankó!" áll közel hozzá. A névválasztásra nem is cáfolt rá a WOW!, hiszen már 2002-ben Németországban jelentős díjat kapott. 
Időközben mindkét testvérmodell jelentős fejlesztésen esett át. 

 

Futó ismeretséget már kötöttünk a legújabb modell elődjével, a "plusz" nélküli Snooper-rel, de akkor alapos tesztelésre nem nyílt mód. 

És most itt van a kezünkben a leges-legújabb WOW! Snooper+. A készülék ikertestvére az Autocom CDP+ fantázianevű diagnosztikai eszköz. 

 

A készülékre pillantva az autódiagnosztikai műszerek világában kicsit is jártasaknak a legelső, ami eszükbe jut: lezárult egy korszak, amit úgy hívunk, hogy párhuzamos diagnosztika. Ennek a két utolsó mohikánja éppen az ADP 186 és a WOW Pro voltak. Mára az Autocom is feladta azt a párhuzamos diagnosztikát, amit oldalainkon eleget magasztaltunk. Kár érte. Nagy kár. 

 

Az interfész és a PC közötti kommunikáció akár kábelen keresztül, akár a nagyobb térbeli szabadságot nyújtó bluetooth útján megvalósulhat. A névválasztás kapcsán leírt játékos geg itt is visszaköszön: a hangsúlyos "+" típusjel körüli négy kis ív az éppen aktuális állapotnak megfelelően változtatja a színét. A színek jelentéséről a Snooper+ hátoldala ad útbaigazítást. 

Az aktuálisan futó, v.4.13-as szoftver telepítése után megelégedéssel nyugtázhatjuk: az Autodata hozzáférés opcióként biztosított. A típus kiválasztásánál feltűnő, hogy a WOW! számos olyan típust is felsorakoztatott, amire errefelé kevés szükség lehet. Mindjárt a lista elején: Aixan, Aquada, Asia, Aspid, Breckland... kevés dolgunk lesz ezekkel. (Nyitás kelet felé??) Ugyanakkor nincs pl. Abarth. 

A szoftver a gyakorlatban kamatozó, ügyes szolgáltatásokat is tartalmaz. Jó szolgálatot tehet például a jármű (...és ügyfél) információk nyilvántartása. Az utolsó tíz jármű menüből visszakeresése időt takarít meg, csakúgy, mint a motorkód alapján futó keresés, ami nagyon felgyorsítja a beazonosítást. 

 

Az Autodata forrású "Tippek&Információk" menüpont a kiválasztott jármű egyes rendszereinek tipikus hibaforrásairól ad útmutatást. 


A készülék első használatbavételekor azonnal feltűnik, hogy sajnos a magyar nyelv időnkénti (helyenként értelmezést is zavaró) kerékbe törése itt is tetten érhető, de ez minden - általunk eddig megismert - készülék esetében így van. A WOW! esetében azonban kissé nehezíti a dolgunkat, hogy a szoftver bejelentkező oldalán sajnos a magyar nyelven kívül mást nem választhatunk, így egy esetleges értelmezhetetlen paraméter elnevezés megfejtése nehezebb lehet. A gyanútlan felhasználó hátrahőköl, amikor először szembesül pl. a "visszatartó rendszer" megnevezéssel. Mi a kutyafüle lehet ez? Nem más, mint az SRS, amelyet általában légzsákként nevez a szakma, bár valójában ennél több, hiszen pl. az övfeszítőket is a légzsákvezérlő kezeli. Az angolszász nyelvterület erre a Supplementary Restraint System megjelölést használja, ami szó szerinti fordításban valóban kiegészítő visszatartó rendszer. Egy szoftver magyarosításánál édeskevés az, ha valaki jól beszéli az angolt. Ennél több kellene, jártasság ezen a területen. Érthetetlen, hogy a szakma ezt miért nem ismeri fel. 

Néhány órás ismerkedés után persze megszokjuk a szokatlan elnevezéseket, és különösebb gond nélkül navigálunk a szoftverben. 

A Bluetooth alapú kommunikáció gyors, stabil, kényelmes. Mindent tud, amit elvárunk tőle: paraméter-lista, grafikus paraméter ábrázolás egyszerre 4 ablakban, "snapshot" funkció, természetesen járműspecifikus és eOBD szinten is. 

 

A Snooper+ egyszerre négy kiválasztott paraméter grafikus megjelenítését teszi lehetővé. Mint máshol is leírtuk, ez nem oszcilloszkóp funkció, de a használhatóságot növeli a zoomolás lehetősége, valamint a kurzor. 

 

Ha viszont pontosabban szeretnénk megfigyelni egy jelalakot, akkor célszerű egyetlen paramétert kiválasztani. 


A kis készülék olyan dolgokat is tud, amik hiánypótlóak. Zseniális ötlet például az "adattároló"-ra keresztelt funkció (flight record). Ez nem más, mint egy soros adatgyűjtés, előre beállított paraméterekkel, akár napokon keresztül is, számítógépes kíséret és kommunikáció nélkül, ráadásul rendszerspecifikus szinten. A készüléken praktikusan elhelyezett gomb markereket helyez az adatfolyamba, így a hibák időpontjait találgatni sem kell az adatok utólagos átvizsgálása közben. 

Nem rossz ötlet a mennyiség-átváltó funkció sem - többek között tömeg, térfogat, nyomásértékeket tudunk más mértékegységre átszámítani, anélkül, hogy a programból kilépnénk. Kicsit lehetne finomítani rajta - pl. kicsit több mértékegységgel és egy-két plusz fizikai jellemzővel. 

Hasznos és egyszerű: egy kapcsolható LED áll a rendelkezésünkre, hogy könnyebben rátaláljunk a diagnosztikai csatlakozóra. Az ötlet annyira praktikus, hogy nem értjük, eddig miért nem jutott a fejlesztők eszébe. 

Egy ilyen, autódiagnosztikában használatos "multi brand" műszer esetén az egyik legfontosabb kérdés: mekkora a tudástára, a nálunk előforduló autótípusok mekkora részét öleli át, az egyes alrendszerekkel milyen mélységben képes kommunikálni. Ez esetben két másik készülékkel hasonlítottuk össze, egyik a rokon Autocom ADP 186, a másik a Gutmann mega macs 42 típusú műszere. Táblázatunk a megjeleníthető élőadatok számát mutatja. 

 
 

Tesztünk újfent alátámasztotta, amit többször is leírtunk: egyetlen többmárkás diagnosztikai készülék nem elég azoknak, akik nem válogatnak az autótípusok között. A WOW! Snooper+ nagyon hasonlóan teljesített, mint a rokon Autocom. A vizsgált gépkocsik esetében a Gutmann mega macs 42 volt a legválogatósabb, több típust nem ismer, a nullák száma itt a legmagasabb, de azt is látni kell, hogy nem egy esetben kiemelkedően szerepelt. 

A WOW! Snooper+ bátran ajánlható bármelyik márkafüggetlen javítónak. Nagyon jól használható, jó ár/érték arányt képvisel, hasznos szolgáltatásokkal, biztos háttérrel. 

A műszert a Würth Szereléstechnikai Kft. (Budaörs, Gyár u. 2) szívességéből volt módunk tesztelni. 
Tájékoztatásuk szerint 2012 végén az ára 650,000 Ft + ÁFA, mely az Euro árfolyamától függően változhat. 
A frissítés díja 235,000 Ft + ÁFA, kihagyás esetén nem számítanak fel felzárkóztatási költséget. 
Az Autodata modul díja havi 18,000 Ft + ÁFA, ez 12 havi szakaszokban rendelhető meg. 
A szoftverhez a forgalmazó háttérinformációt biztosít, szaktanácsadó szinten, akik -igény esetén- oktatást is végeznek. 

Elérhetőségeik: 

Farkas László szaktanácsadó, értékesítési vezető: 30-445-4733 
Domoszlai Péter szaktanácsadó: 30-2511-718 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu