Motorirányító rendszer teljes hibafeltárás
Teljes hibafeltáráson azt a tesztsorozatot értjük, ami több, különböző jellegű mérés során vezet el a hiba okának megtalálásához.
Ez a komplex diagnosztika olyan elemeket foglal magában, mint pl. a hibakód olvasás, élőadat elemzés, üzemanyag nyomásmérés, kipufogógáz-elemzés, ill. a hiba jellegétől függő célzott mérések (pl. oszcilloszkóppal, akár külső próbaúton).
Komplex hibafeltárásaink abban különböznek az egyszerű számítógépes hibakiolvasástól, hogy azon messze túlmenően a hiba pontos okára fókuszálnak, legyen az egy kábeltörés, cső-szakadás, vagy pl. egy EGR-szelep koszolódása.
Éppen ezért a "teljes hibafeltárás" viszonylag hosszabb időt vesz igénybe (hibától függően minimum 4-6 órát, időszakos hibánál általában legalább 7-8 órát), ezért a helyszínen nem megvárható.
Az időszakos - azaz szándékosan nem előidézhető, szórványosan előforduló - hibák feltárása sokszor az említetteknél jóval nagyobb időráfordítást igényel. Időszakos problémák sikeres feltárására akkor van esélyünk, ha a hibajelenségek a vizsgálat során minél több alkalommal fellépnek. Nagyon ritka előfordulás esetén tehát célszerű lehet várni a vizsgálatsorozattal addig, amíg a hiba gyakrabban jelentkezik.
Fontos, hogy a hibafeltárás nem a hiba javítását jelenti. Természetesen sok esetben van egyszerűen javítható hiba - ilyenkor akár a vizsgálat végére a hibát is meg tudjuk szűntetni - de sokkal többször derül ki olyan meghibásodás, amit szakszerűen csak alkatrészcserével, vagy komolyabb beavatkozással lehet orvosolni.
Időpont egyeztetés előtt kérjük látogassanak el Gyakran feltett kérdések oldalunkra, illetve tájékozódjanak árainkról és vállalási feltételeinkről.