Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

Gyakran feltett kérdések

Minden típust elvállunk? 

Műhelyünk belső kialakítása és a garázsajtók mérete miatt 220*220cm-nél magasabb / szélesebb gépkocsik (jellemzően kisteherautókról van szó) sajnos nem férnek be. Ezen kívül adódhatnak extrém, kis darabszámos vagy átalakított autók, amik vizsgálatát / javítását esetleg nem vállaljuk el, ezt minden esetben e-mailben vagy telefonon egyeztetjük.   

 

Egy gyors hibakód kiolvasás egyértelműen "megmondja", hogy mi a probléma?

Nem, a hibakódok értelmezése csupán egy kis segítség a diagnosztikában. Sok esetben előfordul, hogy egyáltalán nincs eredménye a számítógépes hibaolvasásnak, és ugyancsak gyakori, hogy a letárolt hibakód annyira általános, hogy azt több tucat különböző alkatrész hibája okozhatja. Természetesen van lehetőség csupán a hibakódok kiolvasására is, de minden esetben leszögezzük, hogy az autó irányító rendszereinek hibafelismerő képessége igencsak korlátozott.
A soros diagnosztikáról bővebben itt olvashat.

 

Ha nincs hibakód, vagy a hibakód nem mutat rá egyértelműen egy adott alkatrészre, mi a teendő?

Ilyen esetekben javasoljuk a komplex, sok lépésből álló hibafeltárás elvégzését, általános diagnosztikai módszerekkel (pl. párhuzamos tesztek, üzemanyagrendszer vizsgálata, motor mechanikus állapotának felmérése), illetve célirányos hibakereséssel. 

 

Mit jelent a hibafeltárás?

A hibafeltárás azt a tesztsorozatot jelenti, ami több, különböző jellegű mérés során vezet el a hiba okának megtalálásához. A diagnosztika nem keverendő össze a hiba elhárításával. Hiba elhárításon azt értjük, amikor a már feltárt probléma javítással vagy alkatrészcserével orvoslásra kerül.

 

Hibafeltárás után jó lesz az autó?

Nem feltétlenül, a hiba feltárások során a hibák okainak keresése történik. Ahogy feljebb részleteztük, a "probléma megoldása" általában javítást vagy alkatrész cserét igényel, ez értelemszerűen az adott esettől függ. Szerencsés esetben a hibakeresés során rábukkanhatunk azonnal javítható problémákra, de sokkal gyakoribb, hogy a megoldáshoz komolyabb beavatkozás, vagy alkatrész csere kell. Ennek részleteit (várható idő, költség) minden esetben telefonon / emailben egyeztetjük.  

Ugyancsak leszögeznénk, hogy az autó összetett rendszer: attól, hogy egyik nap felderítünk és kijavítunk egy hibát, nincs kizárva, hogy 20 kilométerrel később egy másik komponens meghibásodik és akár hasonló tűneteket produkál az autó. Egy adott hiba orvoslása nem jelent garanciát arra, hogy az autóval onnantól soha semmilyen problémánk nem lesz. 

 

Megvárható-e a hibafeltárás?

Nem. Sajnos nem minden diagnosztikai vizsgálatot tudunk 5-6 órán belül elvégezni. (Ez alól persze kivételek a várhatóan rövid időt igénybevevő megrendelések, pl: kompresszió mérés, hibatároló kiolvasás, stb.). Az előzetes egyeztetések során minden esetben megpróbáljuk megbecsülni a diagnosztika várható időszükségletét, de biztosat mondani csak a vizsgálat kezdetéről lehet, a végéről nem. 

Az aktuális járványhelyzet miatt az autók kiadása és átvétele is szabad téren történik, műhelybe jelenleg ügyfelet nem engedünk be.

 

Hogyan tarthat akár több napig is a hibafeltárás?

A mai autók többsége egy komplex mechanikai - elektronikai rendszer. Gyakran adódnak olyan hibajelenségek, amiket olyan sokféle hibaok válthat ki, hogy több kolléga és 5-6 mérőeszköz együttes alkalmazása sem elég ahhoz, hogy a végső diagnózist egy napon belül felállítsuk. Ha a hiba ráadásul csak időszakosan jelentkezik, még rosszabb a helyzet. 

A másik ok, amiért a diagnosztika elhúzódhat, az a minőségre való törekvésünk. Minden esetben megpróbáljuk - az ésszerűség határain belül - akár többször is visszaellenőrizni saját munkánkat, a beavatkozások minőségét, a beépített alkatrészek működését. Erre ugyancsak az időszakosan fellépő hibák esetén van nagyobb szükség. 

 

Minden hibát meg tudunk találni?

A hibák felkutatásában és megszűntetésében mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, igyekezetben nincs hiány, viszont sajnos lehet olyan eset, amikor információ, tudás vagy eszköz hiányában elakadunk, és olyan is van, hogy a hiba pl. annyira ritka, hogy nem tudjuk kimutatni, bizonyítani az okát. 

Előfordul olyan eset is, amikor egy autón több hiba van, és a "durvább" hibák elhárításáig nem észleljük az apróbbakat, a hibák halmozódása általában az idősebb, vagy a szakszerűtlenül javított autóknál gyakori. 

Nagyban segíti a sikert, ha a tulajdonos az észlelt jelenségeket lényeglátóan, de hiánytalanul a tudomásunkra hozza. Az autó leadásakor akár egy rövid összefoglalót is hozhatnak, mit észleltek, mikor, milyen gyakran, milyen javítási kísérletek történtek, mit tudnak az előéletről, milyen alkatrészek kerültek az autóba. Ha valamilyen információt nem kapunk meg (pl. nem jut a tudomásunkra, hogy lassan, de fogy a hűtővíz), az nem segíti a hibakeresést.

Tévedhetetlen szerviz nincs, mi sem vagyunk azok.

 

Előfordulhat, hogy a hiba szakszerű javításához a vizsgálat után más céget /szervizt javaslunk?

Igen, hogyne. Az autótechnika mára elég sokrétű ahhoz, hogy a legnagyobb szervizek sem tudnak mindent házon belül elvégezni. Magyarul ritkán, de elképzelhető olyan jelenség, aminek a költséghatékony megoldására például specializálódott váltószervizt, vagy csak az adott témával szakszerűen foglalkozó felújító céget fogunk javasolni. Tipikusan ilyenek pl. a motor felújító cégek, gépműhelyek, porlasztó felújító vállalkozások, illetve a gyári szoftverfrissítésre jogosult márkaszervizek. 

 

Szoftver frissítést tudunk vállalni? 

Nem, ez több szempontból tipikusan márkaszervizes feladatkör.

 

Motor vezérlőegység (ECU) javítást vállalunk?

Nem. Ha bizonyosan a motorvezérlő a hibás, pár hazai és külföldi cég végez professzionális szinten ECU javítást, de  nem minden belső hiba javítható. 

 

Több hibajelenség esetén a hibafeltárás várható ideje és költsége növekszik?

Általában igen. Ha például egy autón néha világít az ABS hibajelzés, benzinszagot lehet érezni, rángat a motor, néha furcsa zajok vannak az egyik keréknél, nem világít a csomagtér világítás, miközben állandóan működik a hűtőventillátor, ezek többé-kevésbé egymástól független problémák, vélhetően többé-kevésbé független hibaokokkal és megoldási módszerekkel. Értelemszerűen egy 12 tételből álló panaszlista esetén nem tudunk beleférni a "komplex hibafeltárások" célzott időtartamába és költségkeretébe. Éppen ezért célszerű bejelentkezéskor nagyjából vázolni a problémák jellegét és mennyiségét, hogy pontosabb árkalkulációt tudjunk adni. 

 

Időszakosan fellépő hibák esetén a hibafeltárás költsége változatlan marad?

Általában nem. Sajnos kénytelenek vagyunk azt az időt is felszámítani az ügyfelek felé, amit oszcilloszkópok, laptopok, és nyomásmérő eszközök kíséretében az autóban utazva töltünk. A hiba fellépésének gyakoriságától függően esély van persze arra is, hogy a hibát rövid idő alatt megtaláljuk, de mindenképpen szükség van arra, hogy a hibajelenség nálunk többször bekövetkezzen, vagy hosszútávon fennálljon. Hihetetlenül nehéz egy olyan jelenséget biztonsággal diagnosztizálni, ami például 50 kilométerenként, vagy naponta csak egyszer következik be néhány másodperc erejéig.
Az időszakos hibákról bővebben itt olvashat. 

 

Időszakosan fellépő hiba esetén akkor is fizetnem kell, ha a vizsgálat során a hibás működés nem fordul elő, így a hiba okát megállapítani nem lehet?

Sajnos igen, a vizsgálattal eltöltött időnek költségvonzata van. Éppen ezért az ilyen jellegű hibák bejelentésekor elmondjuk, itt a honlapunkon is több helyen szerepeltetjük: célszerű a vizsgálattal addig várni, amíg a hiba elfogadható gyakorisággal nem jelentkezik. Ha egy hiba több műszakon át nem jelentkezik, a vizsgálóeszközök lefoglaltsága, és a belefektetett idő jelentős kiadással jár. Ennek az anyagi kockázatát nem tudjuk átvállalni. 

 

Tehát még egyszer: tényleg felmerül költség abban az esetben, ha a hiba nem lépett fel, és emiatt az okát nem lehet beazonosítani?

Mivel szervizünkben legtöbbször a hibák lokalizálására, feltárására kapunk megbízást, ez a fő profilunk, időnk nagy részét a hibajelenségek utáni nyomozás tölti ki. Ugyan mi sem kedveljük, ha több órás - napos autózás során nem tapasztaljuk a panaszolt hibát, nekünk is vannak költségeink (adók, bérek, rezsi, műszerek, fejlesztések...), ezeket a munkaórákat tehát attól függetlenül, hogy a megoldáshoz közelebb visznek-e, sajnos a megrendelőnek ki kell fizetnie.

 

Sok más szerviz árlistájában a diagnosztika csak pár ezer forintos tétel. Ez hogy lehet? 

Vannak szervizek, ahol "villámdiagnosztikát" végeznek, és pár perc alatt próbálnak diagnózist felállítani. Mi inkább a mérésekben és a bizonyítékokban hiszünk, ez pedig kétségtelenül időigényesebb és költségesebb módszer.  

 

Mit tegyek, ha nem értek egyet a fentiekkel, a vállalási feltételekkel, vagy nem tartom korrektnek az árakat, az óradíjat?

Ebben az esetben azt javasoljuk, hogy próbáljanak más módon megoldást keresni a problémára. Adott esetben szívesen segítünk e-mailben, esetleg tudunk más cégeket javasolni. 

Fontos, hogy bejelentkezés előtt tájékozódjanak honlapunkon a szolgáltatásokról és az árakról. 

 

Az autóm már sok szervizben járt, és minden lehetséges alkatrészt kicseréltek rajta, a hibajelenség azonban változatlan. Ilyen esetben mi lehet a megoldás?

Gyakran szembesülünk azzal, hogy szervizek úgy próbálnak meg hibát diagnosztizálni, hogy az általuk a jelenséghez logikailag kapcsolható elemeket kicserélik. Ez azonban egyrészt drága, másrészt sok esetben nem járható útja a hibafeltárásnak. Főleg idősebb autóknál gyakran nem csak egy, hanem több hiba együttes hatása okozza a panaszokat, ilyenkor egyetlen alkatrész cseréje nyilvánvalóan nem hoz javulást. A megoldás tehát mindenképpen a célirányos hibafeltárás, az alkatrészek egyedi tesztelése, ill. a rendszer átfogó diagnosztikája. 

 

Mi a teendő, ha nem vagyunk elérhetőek telefonon?

Mivel a hibafeltárások során kulcsfontosságú, hogy koncentrálni tudjunk az aktuális feladatokra, sajnos a telefont nem mindig tudjuk felvenni, kérjük kapcsolatfelvételhez kattintson ide, vagy küldjön e-mailt. 

 

Mit vigyek magammal a megbeszélt időpontra?

A forgalmi engedélyre és a gépkocsi kulcsára mindenképpen szükség lesz. Ezúton is szeretnénk ügyfeleink figyelmét felhívni arra, hogy csak olyan gépkocsit áll módunkban elvállalni, ami megüti a közúti forgalomban minimálisan elvárható műszaki színvonalat, és kérjük a menettesztek zavartalan lebonyolítása érdekében az autóban legyen elegendő mennyiségű üzemanyag.

 

Nem kaptam választ a kapcsolatfelvételi űrlap beküldése után. Mit tegyek?

Kérjük figyelmesen töltsék ki az e-mail cím mezőt, hibásan kitöltött e-mail cím esetén nem tudunk válaszolni, illetve ha nem kapnak tőlünk választ, ellenőrizzék a spam mappát is. Szándékunk szerint minden e-mailre válaszolunk.

 

Dízel porlasztó felújítás van a szolgáltatások között? 

Sajnos dízel adagolókkal és porlasztók próbapadi tesztjével és felújításával nem foglalkozunk, az egy külön szakterület.

 

  

 

 

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu