Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

Tudnivalók időszakos hibák esetén

 Ahogy egyre több olyan funkció és eszköz működik a motorvezérlő rendszerek felügyelete és irányítása alatt, melyek időzítetten, akár több száz kilométer alatt csak egy-egy alkalommal aktivizálódnak, rohamosan nő az időszakonként fellépő hibák, hibajelzések száma.

A motorvezérlő rendszerek diagnosztikája pedig még állandósult hibák mellett sem egyszerű feladat. Időszakosan előforduló hibák esetén egy korszerű autónál a végső diagnózis felállítása akár több napba is beletelhet. A hiba fellépésének gyakoriságától függően esély van persze arra is, hogy a hibát rövid idő alatt megtaláljuk, de általában szükség van arra, hogy a hibajelenség nálunk legalább 15-20 alkalommal bekövetkezzen, vagy hosszútávon fennálljon. Hihetetlenül nehéz egy olyan jelenséget biztonsággal diagnosztizálni, ami például 50 kilométerenként, vagy naponta csak egyszer következik be néhány másodperc erejéig. 

A nagyon ritkán és rövid időre (pl. naponta egyszer, vagy 100 kilométerenként egyszer pár másodpercre) felbukkanó rendellenességek feltárására jelenleg nincs költséghatékony diagnosztikai módszer. (Ez különösen a nagyobb hengerszámú, bonyolultabb szerkezetű motoroknál igaz.) Ezekben az esetekben célszerű a vizsgálattal addig várni, amíg a hiba elfogadható gyakorisággal ill. hosszabb ideig jelentkezik. 

Sajnos gyakran előfordul, hogy olyan hibák is időszakosak, amiket az autó tulajdonosa állandónak vél. Erre klasszikus példa a hibajelző lámpa világítása: a motorhiba jelző nem feltétlenül akkor világít, amikor éppen hibás működést észlel a motorvezérlő. Ha így lenne, egy kontaktushiba esetén rendszertelenül kezdene villogni. A valóságban jellemzően egy 1-2 másodperces hibás állapot után akár több napig is világít a hibajelző. Ilyenkor általában megjegyzésként a hibakód mellé az "intermittent" - azaz időszakos - megjegyzés kerül. 

AZ IDŐSZAKOS HIBÁK FELTÁRÁSA, AZOK JAVÍTÁSA GYAKRAN JELENTŐSEN MEGHALADJA AZT AZ IDŐALAPOT, AMIT A NORMATÉTELEINK KIALAKÍTÁSÁNÁL FIGYELEMBE VETTÜNK. ILYEN ESETEKBEN KÉNYTELENEK VAGYUNK AZ IDŐALAP TÚLLÉPÉST IS FELSZÁMÍTANI ÜGYFELEINK FELÉ. Ebben az esetben a túllépés idejét kedvezményes díjjal (5.000 Ft/óra/szerelő) számítjuk fel. 

Felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy - mint ahogy máshol is leírtuk - a diagnosztikai feladatok 90-95 százalékában nincs lehetőség arra, hogy ügyfeleink a vizsgálatot megvárják. Ennek elsősorban baleset-megelőzési szempontból van jelentősége, de előfordul, hogy - a sok esetben erős összpontosítást igénylő - feladataink végzése közben a műhelyben beszélgető, telefonáló ügyfeleink hátráltatják a munkánkat. A telefonos időpont-egyeztetés alkalmával megpróbáljuk a vizsgálat időszükségletét megbecsülni, így segítve ügyfeleinket abban, hogy a gépkocsi eljuttatását és átvételének időpontját meg tudják tervezni.

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu