Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk, valamint statisztikai szempontból (látogatottság mérése, cikkek népszerűségének vizsgálata) felhasználjuk. 

Az oldal megtekintésének folytatásával Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 

Prémium cikkek

 

2016-ban folytattuk a 2014-ben indított elindított "Prémium" cikksorozatunkat.

Prémium cikkeinket azoknak ajánljuk, akik fokozottan érdeklődnek a korszerű autódiagnosztika részletei iránt, szeretnének ötleteket kapni a mindennapi hibakeresési feladatokhoz, lelkesednek a hibakereső detektív-sztorikért és nem riadnak vissza például az "amper", "jelalak", "nyomásváltozás" és "invertáló csatorna" kifejezésektől. 

 

Honlapunk olvasótáborában szép számmal akadnak gondban lévő autótulajdonosok, lelkes amatőrök, autószerelők és diákok is, megpróbáltunk minden cikket úgy megfogalmazni, hogy azok mindenki számára érthetőek legyenek. Azonban be kell lássuk, hogy vannak olyan technikai kérdések, amiket nagyon nehéz - vagy épp teljesen felesleges lenne - egy (ezen a téren) laikus számára részletezni. 

 

Ezért a részletek, miértek iránt mélyebben érdeklődő szakemberek, leendő szakemberek számára újszerű szolgáltatást nyújtottunk, olyan cikkek formájában, melyekben nem az alapokat magyarázzuk el, hanem a részletekre koncentrálunk. A "prémium-cikkeket" előfizetés után, havi rendszerességgel, e-mailben kapták meg az előfizetőink. 

  

  Egy évadnyi (24 db) prémium-cikk előfizetési díja:  12.000,- Ft. 

 

A prémium-cikkek terjedelme legtöbbször 3-4 oldal, fotókkal, magyarázó diagramokkal. 

Ha szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését, további információval, ill. az előfizetéssel kapcsolatban az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen tudunk bővebb felvilágosítást adni. 

Ezek az esetleírások vagy egyáltalán nem, de legalább 12 hónapon keresztül biztosan nem kerülnek a honlap más részeire, (a bevezető szöveg kivételével) és az 1999. évi LXXVI. törvény értelmében szerzői jogvédelem alatt állnak, sokszorosításuk és közzétételük jogszabálysértésnek minősül. 

Ha egy gyakorló szakembernek a huszonnégy cikkből csupán csak egyetlen egy segít a problémája megoldásában, már bőven megtérül (sőt: rendesen kamatozik) az előfizetés. 

A prémium oldalak haszna elsősorban nem a mienk, hanem a felhasználóé. 

A döntés is az Öné.   

 

A 2014-es és 2016-os teljes anyag egy
csomagban (48 prémium cikk) is megrendelhető!
A két évad együttesen 24.000,- Ft. 

 

 

 

ÍZELÍTŐ 2014-ES CIKKEINKBŐL 

 

Január havi két cikkünk dióhéjban: 

1. Kommunikációs zavar az 1,9 CDTI Opel Astra CAN hálózatán.

Négy és fél oldal nyomtatott terjedelem, hét fotó, kapcsolási vázlat, oszcillogram. A CAN hálózat még a rutinosabb kollégáknak is (nekünk is) okozhat nehezen diagnosztizálható működési zavarokat. Egy ilyen eset megfejtését mutatjuk be.  

 

2. Egyenáramú motor vezérlése H-híddal, avagy EGR szelep a Peugeot 1,6 HDI motorban.

A típus hazai elterjedtsége okán arra számítunk, hogy a közel ötoldalas, diagramokkal bőven ellátott cikk a mindennapokon jól hasznosítható információhoz segíti az olvasót. A -sajnos- túlságosan is gyakran jelentkező "Antipollution Fault" hibaüzenettel túl sokra nem megyünk. De ha a hibatárolóban három, EGR-rel összefüggő hibakód is van, még közel sem vagyunk a megoldás kapujában: jól tudjuk, hogy részben áramlási,mechanikai, részben elektromos hibák tucatjai generálhatják a hibaüzeneteket. Hogyan tovább? Kiderül a cikkünkből. 

 

Február 

1. Mit tud egy korszerű autós oszcilloszkóp, és mit tud a szoftvere.

Úgy három oldalas cikkeket ígértünk, ez ennek több, mint a duplája. Reméljük, egyetlen előfizetőnk sem fog ezért neheztelni, mert az autószerelői gyakorlatban kevéssé közismert területekkel foglalkozunk, mint pl. szűrés, mérés hozzáadása, nagyító funkció, matematikai csatornák, soros dekódolás, relatív kompresszió mérés, tároló funkció, mintavételek száma. 

Kilenc oszcilloszkóp ábra segíti az anyag megértését. 

 

2. Lakatfogó bevetésen, hogyan spóroljunk órákat.

Cikkünk szorosan kapcsolódik az oszcilloszkópos írásunk tartalmához. Egyre több szerviz ismeri fel az árammérő fogók előnyeit az autódiagnosztikában. Ez nem is lehet másként, a mára igen elterjedt CR dízel rendszerek vizsgálatának alapkelléke. De vajon tényleg ismerünk minden árammérő alkalmazási trükköt? Az egyszerűnek tűnő lakatfogó sokkal több olyan gyakorlati alkalmazásban nyújt segítséget, mintsem gondolnánk. 

 

Március 

1. Téves diagnosztika, félmilliós bukás: Citroen C3 1,4 HDI. 

Cikkünk igazolást ad arra, miért tartjuk kiemelten fontosnak, hogy egy műhelyben legalább egy szakember biztos kézzel, rutinosan nyúljon az oszcilloszkóphoz (és az persze rendelkezésre álljon.) A bemutatott (sajnos, mindennapos) esetben ez nem így történt, ez egyetlen autó esetében félmillió forint felesleges kiadást jelentett. A "tanulópénzt" persze a Citroen szerencsétlen tulajdonosa fizette meg. 

 

2. Rejtély a Fiat Puntoban.

Írásunkban ismét egy CAN hálózati problémát boncolgatunk, a megoldás pedig itt is a komoly méréstechnikán és a logikus hibakeresésen múlik. 

 

Április 

1. Vesszőfutás a hűtőközeg hőmérséklet érzékelő körül. 

Kevés gondot okoznak, ráadásul pofonegyszerű a vizsgálatuk, mit keres ez a téma a prémium-cikkek között? Léteznek szokatlan megoldások, amelyek a legtöbb gyakorló szakembert zavarba tudják hozni. 

 

2. Egy Toyota Previa időszakos hibájának feltárására kaptunk megbízást.

Ügyfelünk szerint az autó főleg hideg motornál rendszertelen időközönként leáll, és "ilyenkor eltűnik az EDU visszajelzése”. Többen próbálták megfogni a hibát, a legutóbbi szerviz idáig jutott el, de nem tudott ténylegesen tovább lépni. Cikkünk számos oszcilloszkóp ábra segítségével mutatja be a nem egyszerű feladat megoldását. 

 

Május 

1. Keverékillesztési hiba a VW 1,4-es motornál. 

Viszonylagos egyszerű szerkezete, elfogadható fenntartási költségei miatt az egyik legkedveltebb VW modell, és nem csak idehaza. Persze azért előfordul, hogy elromlik, és ilyenkor esetleg nehezen kibogozható feladatot ad az általános javítással foglalkozó szervizeknek. Jó alkalom, hogy kissé elmélyültebben foglalkozzunk a lambda szonda szokatlan oszcillogramjával, a rövid illetve hosszútávú keverékillesztéssel. 

 

2. Detonációs égés és kezelése benzinmotoroknál. 

Az Otto-motorok tervezésénél és a vezérlésük paraméterezésénél mindig fontos sarokpont a kopogási hajlam kezelése. A detonációs égés kordában tartása az új fejlesztésű downsized motoroknál egyre nagyobb szerepet kap, ezért a hagyományos kopogásszabályzás mellett a vezérlők eszköztára e tekintetben is jelentősen kibővült. 

Cikkünk körbejárja az ilyen, rendellenes égés okait (meglepően sok ilyen van), majd bemutatja a rendszer vizsgálatának módjait. 

 

Június 

1. Cikkünk alanya egy Citroën Xsara Picasso, 1.6-os benzines motorral,

melynél a tulajdonos gyakori periodikus alapjárati ingadozásról számolt be, valamint időszakosan a műszerfali hibajelzés is aktivizálódott. 
Egyik korábbi írásunkban megemlítettük a katalizátor utáni keverékillesztés fogalmát (rear fuel trim). Ez a hiba jó alkalom arra, hogy részletesebben foglalkozzunk ezzel a kérdéskörrel. 

 

2. Egy Volvo S60 megfoghatatlan leállásai. 

Szakmánkban a legnehezebb feladatok egyike a rendszertelenül előforduló hiba okának / okainak a feltárása. 

Esetünkben előfordult, hogy csak egy másodpercre állt le a motor, máskor akár fél órát is vesztegelni kellett az autóval, mire ismét hajlandó volt beindulni. Két hibajelenség között viszont sokszor akár napok, hetek is elteltek. Többszörösen visszajáró vendéggé lett nálunk az autó, hiszen volt, hogy egy teljes napon keresztül hiába közlekedtünk vele, a hiba nem jelentkezett, és volt, hogy óránként három-négy leállás is bekövetkezett. 

 

Július 

1. Főtengely és vezértengely jeladók. 

Az autószerelői gyakorlatban mindennapos feladat a motor forgásjeladóinak vizsgálata, működésük kiértékelése. A problémák jellemzően akkor kezdődnek, amikor a jeladók működése tökéletesnek tűnik, a hibatárolóból viszont nem tudjuk törölni a rájuk vonatkozó hibakódokat. Még kellemetlenebb a helyzet, ha a gyanúba került jeladó cseréjét követően is világít a műszerfali hibajelző lámpa. Mit érdemes tudnunk a forgásjeladókról, mire kell odafigyelni a méréseknél, milyen félreértelmezések fordulnak elő leggyakrabban? 

 

2. Klímavezérlések. 

Ahogy a háztartásokban, munkahelyeken és a járművekben egyre inkább általánossá válik a légkondicionáló használata, úgy lesz egyre bosszantóbb, ha valami miatt nem működnek megfelelően. Napjaink gépkocsijaiban sokszor nagyon bonyolult klímavezérlésekkel találkozunk, a rendellenességek feltárása emiatt nem mindig könnyű. 

Terjedelmes cikkünkben összefoglaljuk a klímavezérlések típusait az egyszerűbbektől a korszerűbbekig, és áttekintjük a hibafeltárási lehetőségeket. 

 

Augusztus 

A forgattyúház-szellőztetés problémái. 

E havi témánk terjedelmi okokból két részre bontott. 

A probléma okát minden gyakorló szakember jól ismeri: a dugattyúgyűrűk mellett (a technika mai állása szerint elkerülhetetlenül) átfújás keletkezik. A motor kopásának arányában (hengerfal kopás, dugattyúgyűrű kopás, dugattyúgyűrű horony kiverődés) növekszik a kartergázok mennyisége. 

A jelenség ugyan jól ismert, a probléma kezelésének számos módja viszont kevésbé. 

A 13 fotót, diagramot, működési vázlatot tartalmazó két cikk a benzines szívómotorok megoldásain túlmenően kitér a benzines turbó, valamint a dízelmotorok tipikus megoldásaira. 

 

Szeptember 

1. Turbószabályzásról, sokadszor. 

Cikkünkben két esetet mutatunk be. Mindkét esetben teljesítményhiányról szólt a panasz, és "megfoghatatlan" hibákról. A szisztematikus hibakeresés meghozta a gyümölcsét, úgy az Audi 1,8 T esetében, mint az Y20DTH kódú 2.0 Dti Vectránál. 

 

2. Miért világít az olajszint visszajelző? 

Minden műhelyben előfordulnak fejtörős esetek, amikor látszólag minden rendben van ugyan, mégsem áll össze a hibátlan működés. Egy kollégánk hozott egy érdekes problémával terhelt VW Golf Plus gépkocsit. Minden gyújtás ráadás alkalmával villogni kezdett a műszerfalon a sárga olajszint hibajelzés, holott ez indokolatlannak látszott. 

Írásunk a nem egyszerű hibakeresés lépéseit mutatja be. 

 

Október 

1. Percek alatt elolvadó gyújtótrafók, égéskimaradások és tanácstalan szervizek. 

Egy autókereskedőt és szerelőjeit az őrület határára kergette az apró japán: sorban olvadtak szét a gyújtótrafók a Nissan Micra motorterében. A sokadik trafó cseréje után feladták a további küzdelmet. A hiba kijavítása egy ipari tanulónak legfeljebb tíz perc, a hiba okára rájönni már nem annyira egyszerű. 

 

2. Villogó hibajelzés az Opel Astra műszerfalán. 

Alanyunk egy Z16XEP motorkódú Opel Astra H 2008-ból. Ügyfelünk fél millió forint körüli összeget áldozott különböző műhelyekben a hibafeltárási kísérletekre. Eddig: 

-cseréltek gyújtógyertyákat, gyújtótrafót 

-kicserélték a befecskendező szelepeket 

-kétszer is levették és mindkét alkalommal felújították a hengerfejet, 

 

...de a makacs égéskimaradások változatlanul megmaradtak. 

Ez bizony nem jó hír. A megoldást mutatja be cikkünk. 

 

November

1. Honda FR-V dízeldiagnosztika, turbó, EGR, légtömegmérő, vagy valami más?

Esetünkben a Honda FR-V kétliteres dízelmotorjának rendellenes működését, pontosabban annak szövevényes hibafeltárását mutatjuk be.
A korszerű dízel egyébként sem az egyszerűség iskolapéldája, a Honda előadásában még kevésbé az.
Ha itt nem egy alkatrész működik hibásan, hanem mondjuk három, az meg semmiképp sem a leginkább kívánt diagnosztikai feladat.

Cikkünk segítséget nyújt ehhez.

 

2. Saab 2,2 TID és az EGR dilemma.

Ez már a könyökünkön jön ki, régi is, korszerűtlen is, viszonylag egyszerű is, mi lehet ezen érdekes, kérdezhetik.
Bizony, egy ilyen motor is okozhat fejtörést, főleg ha a hiba oka nem kézenfekvő.
Ne feledjük: az ilyen típusú dízelmotorok még jó ideig forgalomban lesznek, bármikor dolgunk lehet velük.

 

December

1. Adatlista rögzítése: ötletek rövid lefolyású hibák feltárására.

A diagnosztikában a legkeményebb feladatok egyike az időszakosan előfoduló, rövid lefolyású hibák okának / okainak feltárása. Mondjuk két óra hibátlan üzem után két tizedmásodperces rángatás, majd hosszú, eseménytelen kilométerek.

Az önkínzásnak eme módját -érthetően- csak kevesek vállalják be. 
De prés alá tolni mégsem lehet egy pár éves autót, úgyhogy be kell rendezkedni az ilyen hibák szisztematikus kiszűrésére.

Egy Audi A6 3.0 TDI példáján keresztül mutatunk be jól használható módszereket.

 

2. Bújócska a Peugeot-ban: hová tünnek a jelek?

Mivel a Peugeot 307 egy nagyon gyakori vendég nálunk, már-már azt is hihetnénk, hogy ismerjük, legalábbis azt a részét, ami a motortér tető alatt rejtőzik. 
De nem így van, a kis francia tud álnok kis meglepetésekkel szolgálni.

Cikkünk talán Önöknek is hasznára válik.

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email, vagy itt:
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu