Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk. 

Az oldal megtekintésével Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 
×

Értesítés

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

Hogy is van ez? 10. Egy Lancia motor 1996-ból.

A 838A1000 kódú, öthengeres, 2,0 literes, 107 kW teljesítményű szívómotorokat 1994-től szerelték be a Kappákba. 
Milyen ez a motor, ha megöregszik? 

Megbontottunk egyet, mértük azt, amit érdemes mérni ahhoz, hogy tárgyilagosan meg tudjuk ítélni, milyen is ez a motor 15 év és (információink szerint) 252ezer km. után. A motorról a futásteljesítményen kívül a tulajdonos sem tud túl sokat, tartaléknak vásárolta.




 

 

A szelepfedél eltávolítása után egyértelműen látszik: az utóbbi időben finoman szólva nem nagyon bajlódtak a megfelelő időben történő olajcserékkel, és / vagy nem kényeztették a motort jó minőségű olajjal. Ennek nyomait nyilvánvalóan még számos helyen megtaláljuk majd. 

De mindez persze nem a motor bűne. 

Nézzük a hengerfej kopásokat. 

A szelepszár - szelepvezető esetén a gyári, megengedett illesztési érték: 
szívó szelepeknél: 0,032-0,065 mm 
kipufogó szelepeknél: 0,047-0,080 mm 

 

 

 

A fotókon is követhető módon a szelepvezető átmérője: 7,043 mm, a (szívó) szelepszár átmérője 6,980 mm. 
Ez 0,063 mm illesztési hézagnak felelne meg, viszont a szelepvezető furata 0,003 mm ovalitást is "begyűjtött" ennyi km. alatt. Ha ezt hozzáadjuk, az illesztési hézag értéke 0,066 mm-re módosul, ami (némi jóindulattal) még éppen belefér a gyár által előírt zónába. 
A szúrópróbaszerűen kiválasztott két másik szelep is éppen a határértéken van. 
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy (ha üzembe akarják helyezni a motort) ajánlott a szelepvezetők és a szelepek együttes cseréje, de ez önmagában még nem indokolta volna a motor megbontását. 



A hidrotőke, és a hengerfejben számára kialakított fészek gyári illesztési hézaga 0,025-0,066 mm. 

 

 

Ebben az esetben a hézag 33,024 - 32,967 = 0,057 mm, ami közelít ugyan a felső értékhez, de még bőven határérték alatti. A mért értékek sehol nem haladják meg a 0,062 mm értéket. 

Nézzük a vezérműtengelyeket. 
Érdemleges kopás a 20 bütyök egyikén sem mérhető, ami (ismerve a típus kopáshoz való vonzalmát) meglepett bennünket. (Valószínűnek tartjuk, hogy nem ezekkel a vezérműtengelyekkel hagyta el a gyárat a motor.) Sajnos, az olajcseréken történt spórolás itt is tettenérhető, elég a vezérműtengelyek csapjaira pillantást vetni. 

 

 

A kipufogó oldali tengely utólsó bütykéből kitört egy kisebb darab. 


A hengerfejen történő méricskélés után nézzük meg, mi van alatta, cikkünk folytatódik. 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
Tel.: 06-30-598-8006 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email.
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu