Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk. 

Az oldal megtekintésével Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 
×

Értesítés

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

MŰSZERTESZT XIV: BRAIN BEE b-Touch ST-9000

Sokszor láttuk már a szaksajtóban a Brain Bee Automotive diagnosztikai készülékeinek hírdetését, de ezidáig valahogy nem került a kezünk közelségébe egyetlen példány sem. 
Most viszont a Szerviz-Trade Kft. szívességéből megismerhetjük a parmai székhelyű olasz cég legújabb készülékét, mely a b-Touch ST-9000 nevet kapta.




 


Mindössze 1200 gramm a tömege a nagyjából 300 x 220 x 50 mm. befoglaló méretű, tetszetős formájú járműdiagnosztikai eszköznek. 
Az első kézbevételnél volt némi bizonytalanság: mi lehet a funkciója a két oldalt kinyúló, zöldes színben pompázó műanyag szárnyacskáknak? Végül a gyártó oldalán találtuk meg a választ: ez csupán egy design elem. Az ST-9000 külső megjelenése egy, a Lancia hajók formatervében is szerepet vállaló ismert formatervező munkája. 


Bekapcsolás után örömmel tapasztaljuk: kitűnő a 7''-os kijelző leolvashatósága, egyike a legjobbaknak, ami eddig nálunk járt. A fényerő kimagasló, a kontraszt és a felbontás példaértékű, katalógus szerint az érintőképernyő 262144 színt képes megjeleníteni. A műszer belső akkumulátorral rendelkezik. Kevésbé praktikus sajnos az OBD-kábel hossza: egy VCI esetében elfogadható a rövid kábel, itt azonban a két méteres kábelhosszt alulméretezettnek érezzük: összehasonlításképpen a konkurens Autocom ADP 186 kábele 90cm-rel hosszabb. 



 


A készülék feltelepítésénél dicséretesen sok nyelv közül választhatunk, huszonhármat számoltunk össze. Sajnos, a magyarra fordítás ennek a készüléknek sem az erőssége. A "Fehér fényes keresztezés szab" például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert jelöli. Nem mentség ugyan, de megjegyezzük, hogy az eddig tesztelt műszerek túlnyomó része szintén küzd ezzel a hibával. 

De nézzük, mit is tud a Brain Bee büszkesége. 

A menü elképesztően logikus, villámgyorsan tudunk navigálni, a kezelőfelület feliratai, ikonjai egyértelműek, a diagnosztikai funkciók gyorsan és praktikusan elérhetőek. 

Előnyös, hogy kapcsolatfelvétel nélkül is megtudhatjuk, hogy a készülék milyen paramétereket lát, ill. milyen funkciókat fog támogatni a vizsgálatok során. Hasonlóan kiváló ötletnek találjuk, hogy például egyes alrendszerek esetén egy külön azonosító fülre kattintva érhetjük el pl. a vezérlő sorozatszámát, hardver ill. szoftver azonosítóját, és nem a paraméterek között. Ez meggyorsítja a diagnosztikát, nem kell olyasmikkel foglalkozni, amik - általában - lényegtelenek. 

Kiváló a paraméterábrázolás grafikai kivitelezése is. Egyszerre négy élő adatot jeleníthetünk meg. Szerencsére a kijelző tűéles képet ad, így három diagram még kitűnően olvasható, de négy esetében sincs leolvashatósági probléma. Ami kevésbé előnyös, az a "pillanatfelvétel" opció. A futó grafikát ugyanis nem tárolja a készülék, a pillanatfelvétel fül megnyomásakor csupán az adott paraméter aktuális értékét menti el. Ez persze visszakereshető, de egy folyamat alakulását nem tudjuk visszanézni a későbbiekben. 


 


Az "Elosztó nyomása" természetesen a szívócsőre vonatkozik. Nem egyértelmű megjelölés esetén a mértékegység az, ami fogódzkodót nyújt. 

Hasonlóan a többi olasz gyártóhoz, a műszer remekül kezeli a tehergépkocsikat, buszokat, kishaszonjárműveket. Ezekre rákeresve a diagnosztikai lehetőségek is kielégítőnek tűnnek. A készülék természetesen támogatja a Pass-Thru protokollt. 


Leginkább az opcióként, külön megrendelhető "b-Touch Pedia" alkalmazás keltette fel a figyelmünket. A Pedia egy olyan adatbázist jelent, ami típusra lebontva tartalmaz információkat pl. komponens-elhelyezkedésekről, gyári visszahívásokról, de találunk kapcsolási rajzokat, szerelési információkat is. 

 

Egy 2002-es évjáratú C-osztályos Mercedes CDI gépkocsi esetében pl. a légzsák és az ESP kapcsolási rajzán kívül számtalan javítási segédletet, karbantartási ábrát és adatot hívhatunk elő. Nem állíthatjuk, hogy a Pedia felveszi a versenyt a nagyobb autós adatbázis szolgáltatókkal a tartalom mennyiségét tekintve, de sokszor olyan jellegű hiánypótló információkhoz juthatunk, amiket máshol nem találunk meg. 

Nagy hangsúlyt fektettek a fejlesztők a könnyű frissítés lehetőségére. A PC-re telepíthető UP&GO szoftver segítségével az időszakos frissítések akár perceken belül a készülékre tölthetők, de ugyanez a program segít pl. a lementett tartalmak kinyomtatásában is. 


A jövőbeli felhasználó számára a legfontosabb kérdés egy multibrand készülék esetében mégiscsak az, hogy mennyire boldogul majd az új szerzemény a nála előforduló gépkocsik vallatásánál. Az összehasonlításban a megszokott, két erős készülék az "ellenfél". 


 


Hűvös távolságtartás: nincsenek beszélő viszonyban a Saab-bal. Igaz, a svéd autó a Gutmann számára is feltörhetetlenül nehéz dió volt. 


 
 


 


"Hazai pályán" mutatta a legjobb formáját az olasz műszer, egy 2012-es Fiat Punto esetében. Itt pedig (a motorvezérlő elektronikánál) éppen az az Autocom esett el, amelyik a Saabnál a legjobb volt. 


Mint ahogy már számos helyen leírtuk, egyetlen "multibrand" készülék birtoklása kevés a boldoguláshoz, ha nyitva akarjuk tartani a szerviz ajtaját az utakon leggyakrabban előforduló típusok előtt. Ez természetesen igaz erre a diagnosztikai eszközre is. Nem kevesebb, mint tizenöt véletlenszerűen kiválasztott autómárka / típus összesen negyvenkét alrendszerét vizsgáltuk a három készülékkel, azokat, amelyekre a mindennapi gyakorlat során leginkább szükség van. Ezek közül öt esetben mindhárom készüléknek egyformán beletört a bicskája a feladatba, ami ismét markánsan megmutatja, hogy mennyire nem létezik "mindentudó" típus. 
Összességében viszont látni kell, a Brain Bee zászlóshajója helytállt, két neves, magas műszaki szinvonalon álló készülékkel hasonlítottuk össze a teszt során. A piros nullák száma ugyan itt a legmagasabb, viszont sok esetben a megjeleníthető élőadatok száma éppen nála a legtöbb. 


A forgalmazó információja szerint a műszer induló ára 699.000 Ft mely tartalmazza magát a készüléket illetve a szoftvert és 1 év frissítést. 

A kezdő csomag tartalma: hálózati töltő, PC összekötő kábel valamint az OBD csatlakozó. 
A szoftver nem jár le, és a továbbiakban az egy éves szoftverfrissítést ára 184.990 Ft 
A forgalmazó folyamatosan kedvező akciókat biztosít, például a decemberi akciójuk keretében minden B-Touch műszerhez kormányra akasztható hordtáskát adtak ajándékba. 

A Szerviz-Trade KFT. minden termékéhez folyamatos technikai supportot biztosít, országos szervizhálózattal. 
A b-Touch esetében nem csak meghibásodás esetére vonatkozik a segítségnyújtás, hanem telefonon abban az esetben is megkereshetők, ha egy gépjárművel kapcsolatban akadtak el, vagy diagnosztikai segítségnyújtásra van szükségük. 

Az érdeklődőknek lehetőségük van a saját műhelyükben bemutatót kérni illetve a forgalmazó kihelyezi a készüléket tesztelésre. 

Bodó Tibor termékmenedzser elérhetősége: +3620-3743374 

SZERVIZ-TRADE KFT. 
www.szerviztrade.hu 

1147 Budapest 
Csömöri u. 114. 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
Tel.: 06-30-598-8006 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email.
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu