Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk. 

Az oldal megtekintésével Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 
×

Értesítés

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

MŰSZERTESZT XIII.: WÜRTH WOW! SNOOPER+

Diagnosztikai műszerek tesztelésével foglalkozó írásainkból kitűnik, hogy az Autocom ADP 186 típust tekintjük etalonnak, gyakran ehhez, ennek a tudásához hasonlítjuk tesztsorozatunk tésztvevőit. 
Jó évtizede, hogy az svéd AUTOCOM többségi tulajdonát megszerezte a Würth, innentől kezdve két nagyon hasonló felépítésű, tudású, némileg eltérő kezelő felületű és külső megjelenésű diagnosztikai műszert vásárolhattunk meg. 
Az Autocom fejlesztése sem állt meg, külön kereskedelmi csatornán keresztül juthatunk hozzá a változatlan márkajelű termékeihez, illetve a Würth WOW! névre keresztelt diagnosztikai eszközeihez.


A WOW! terméknév egy játékos ötletből született. A Würth Online World szavak kezdőbetűiből áll össze, de inkább az angol jelentése ismert, talán a "hűha!" vagy "frankó!" áll közel hozzá. A névválasztásra nem is cáfolt rá a WOW!, hiszen már 2002-ben Németországban jelentős díjat kapott. 
Időközben mindkét testvérmodell jelentős fejlesztésen esett át. 

 

Futó ismeretséget már kötöttünk a legújabb modell elődjével, a "plusz" nélküli Snooper-rel, de akkor alapos tesztelésre nem nyílt mód. 

És most itt van a kezünkben a leges-legújabb WOW! Snooper+. A készülék ikertestvére az Autocom CDP+ fantázianevű diagnosztikai eszköz. 

 

A készülékre pillantva az autódiagnosztikai műszerek világában kicsit is jártasaknak a legelső, ami eszükbe jut: lezárult egy korszak, amit úgy hívunk, hogy párhuzamos diagnosztika. Ennek a két utolsó mohikánja éppen az ADP 186 és a WOW Pro voltak. Mára az Autocom is feladta azt a párhuzamos diagnosztikát, amit oldalainkon eleget magasztaltunk. Kár érte. Nagy kár. 

 

Az interfész és a PC közötti kommunikáció akár kábelen keresztül, akár a nagyobb térbeli szabadságot nyújtó bluetooth útján megvalósulhat. A névválasztás kapcsán leírt játékos geg itt is visszaköszön: a hangsúlyos "+" típusjel körüli négy kis ív az éppen aktuális állapotnak megfelelően változtatja a színét. A színek jelentéséről a Snooper+ hátoldala ad útbaigazítást. 

Az aktuálisan futó, v.4.13-as szoftver telepítése után megelégedéssel nyugtázhatjuk: az Autodata hozzáférés opcióként biztosított. A típus kiválasztásánál feltűnő, hogy a WOW! számos olyan típust is felsorakoztatott, amire errefelé kevés szükség lehet. Mindjárt a lista elején: Aixan, Aquada, Asia, Aspid, Breckland... kevés dolgunk lesz ezekkel. (Nyitás kelet felé??) Ugyanakkor nincs pl. Abarth. 

A szoftver a gyakorlatban kamatozó, ügyes szolgáltatásokat is tartalmaz. Jó szolgálatot tehet például a jármű (...és ügyfél) információk nyilvántartása. Az utolsó tíz jármű menüből visszakeresése időt takarít meg, csakúgy, mint a motorkód alapján futó keresés, ami nagyon felgyorsítja a beazonosítást. 

 

Az Autodata forrású "Tippek&Információk" menüpont a kiválasztott jármű egyes rendszereinek tipikus hibaforrásairól ad útmutatást. 


A készülék első használatbavételekor azonnal feltűnik, hogy sajnos a magyar nyelv időnkénti (helyenként értelmezést is zavaró) kerékbe törése itt is tetten érhető, de ez minden - általunk eddig megismert - készülék esetében így van. A WOW! esetében azonban kissé nehezíti a dolgunkat, hogy a szoftver bejelentkező oldalán sajnos a magyar nyelven kívül mást nem választhatunk, így egy esetleges értelmezhetetlen paraméter elnevezés megfejtése nehezebb lehet. A gyanútlan felhasználó hátrahőköl, amikor először szembesül pl. a "visszatartó rendszer" megnevezéssel. Mi a kutyafüle lehet ez? Nem más, mint az SRS, amelyet általában légzsákként nevez a szakma, bár valójában ennél több, hiszen pl. az övfeszítőket is a légzsákvezérlő kezeli. Az angolszász nyelvterület erre a Supplementary Restraint System megjelölést használja, ami szó szerinti fordításban valóban kiegészítő visszatartó rendszer. Egy szoftver magyarosításánál édeskevés az, ha valaki jól beszéli az angolt. Ennél több kellene, jártasság ezen a területen. Érthetetlen, hogy a szakma ezt miért nem ismeri fel. 

Néhány órás ismerkedés után persze megszokjuk a szokatlan elnevezéseket, és különösebb gond nélkül navigálunk a szoftverben. 

A Bluetooth alapú kommunikáció gyors, stabil, kényelmes. Mindent tud, amit elvárunk tőle: paraméter-lista, grafikus paraméter ábrázolás egyszerre 4 ablakban, "snapshot" funkció, természetesen járműspecifikus és eOBD szinten is. 

 

A Snooper+ egyszerre négy kiválasztott paraméter grafikus megjelenítését teszi lehetővé. Mint máshol is leírtuk, ez nem oszcilloszkóp funkció, de a használhatóságot növeli a zoomolás lehetősége, valamint a kurzor. 

 

Ha viszont pontosabban szeretnénk megfigyelni egy jelalakot, akkor célszerű egyetlen paramétert kiválasztani. 


A kis készülék olyan dolgokat is tud, amik hiánypótlóak. Zseniális ötlet például az "adattároló"-ra keresztelt funkció (flight record). Ez nem más, mint egy soros adatgyűjtés, előre beállított paraméterekkel, akár napokon keresztül is, számítógépes kíséret és kommunikáció nélkül, ráadásul rendszerspecifikus szinten. A készüléken praktikusan elhelyezett gomb markereket helyez az adatfolyamba, így a hibák időpontjait találgatni sem kell az adatok utólagos átvizsgálása közben. 

Nem rossz ötlet a mennyiség-átváltó funkció sem - többek között tömeg, térfogat, nyomásértékeket tudunk más mértékegységre átszámítani, anélkül, hogy a programból kilépnénk. Kicsit lehetne finomítani rajta - pl. kicsit több mértékegységgel és egy-két plusz fizikai jellemzővel. 

Hasznos és egyszerű: egy kapcsolható LED áll a rendelkezésünkre, hogy könnyebben rátaláljunk a diagnosztikai csatlakozóra. Az ötlet annyira praktikus, hogy nem értjük, eddig miért nem jutott a fejlesztők eszébe. 

Egy ilyen, autódiagnosztikában használatos "multi brand" műszer esetén az egyik legfontosabb kérdés: mekkora a tudástára, a nálunk előforduló autótípusok mekkora részét öleli át, az egyes alrendszerekkel milyen mélységben képes kommunikálni. Ez esetben két másik készülékkel hasonlítottuk össze, egyik a rokon Autocom ADP 186, a másik a Gutmann mega macs 42 típusú műszere. Táblázatunk a megjeleníthető élőadatok számát mutatja. 

 
 

Tesztünk újfent alátámasztotta, amit többször is leírtunk: egyetlen többmárkás diagnosztikai készülék nem elég azoknak, akik nem válogatnak az autótípusok között. A WOW! Snooper+ nagyon hasonlóan teljesített, mint a rokon Autocom. A vizsgált gépkocsik esetében a Gutmann mega macs 42 volt a legválogatósabb, több típust nem ismer, a nullák száma itt a legmagasabb, de azt is látni kell, hogy nem egy esetben kiemelkedően szerepelt. 

A WOW! Snooper+ bátran ajánlható bármelyik márkafüggetlen javítónak. Nagyon jól használható, jó ár/érték arányt képvisel, hasznos szolgáltatásokkal, biztos háttérrel. 

A műszert a Würth Szereléstechnikai Kft. (Budaörs, Gyár u. 2) szívességéből volt módunk tesztelni. 
Tájékoztatásuk szerint 2012 végén az ára 650,000 Ft + ÁFA, mely az Euro árfolyamától függően változhat. 
A frissítés díja 235,000 Ft + ÁFA, kihagyás esetén nem számítanak fel felzárkóztatási költséget. 
Az Autodata modul díja havi 18,000 Ft + ÁFA, ez 12 havi szakaszokban rendelhető meg. 
A szoftverhez a forgalmazó háttérinformációt biztosít, szaktanácsadó szinten, akik -igény esetén- oktatást is végeznek. 

Elérhetőségeik: 

Farkas László szaktanácsadó, értékesítési vezető: 30-445-4733 
Domoszlai Péter szaktanácsadó: 30-2511-718 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
Tel.: 06-30-598-8006 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email.
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu