Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk. 

Az oldal megtekintésével Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 
×

Értesítés

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

MŰSZERTESZT V.: DELPHI DS 350

A Delphi név Magyarországon inkább csak a járműiparban jártasaknak ismerős. 
Pedig a Delphi Corporation nem kevesebb, mint 34 országban van jelen, (köztük hazánkban is), összesen 174000 alkalmazottal. 
A szakmabeliek tudják, hogy a négy legismertebb Common Rail dízel rendszer fejlesztő / gyártó egyike éppen a Delphi, de hogy diagnosztikai készülékeket is gyárt, az idehaza tényleg kevéssé ismert. 



Ezúttal a DS 350 típusjelű készüléküket mutatjuk be, melyet az AUTONET Import Magyarország Kft. bocsájtott rendelkezésünkre, egy hosszabb teszt erejéig. 

A DS sorozat kisebb, 150 jelű készüléke a VCI-ből (Vehicle Communication Interface) ill. a szoftverből áll, a laptopot nem tartalmazza a csomag. 
Aktuális ára: 580,000 Ft + ÁFA. 

Tesztalanyunk, a DS 350 egy tablet PC-t, a szoftvert, ill. a VCI egységet tartalmazza, jelenlegi ára: 1,000,000 Ft + Áfa 

Évente három frissítés érkezik, ez az első évben díjmentes. Ezt követően az éves frissítés díja 154,000 Ft + Áfa. Ha lejárt az egy év, és nem fizetünk elő a következő frissítésre, a teszter nem áll le. Sőt, ha több évet kihagyunk, akkor a legfrissebb szoftververziót úgy kapjuk meg, hogy a közben eltelt időre ("felzárkóztatás") semmit sem kell fizetni. 
Ez - talán mondanunk sem kell - rendkívül kedvező, és nagyon ritka, méltányos eljárás. 

Ez jól indul, de nézzük, milyen maga a készülék. 


 


A DS 350 (alul) tablet PC-jének befoglaló méretei szinte megegyeznek a már terítékre került AVL Dix Drive hasonló paramétereivel. A fotó picit csal, mivel a "kormányra akasztó konzol" kitámasztása miatt az osztrák gép valamennyire meg van döntve. Mint jól látni, mindkét készülék 17"-os tablet PC alapú. 
A jelentős eltérés a két gép tömegénél van: a Delphi súlya 2800 g, az AVL ennek másfélszerese, 4200 g, ennek az az egyik oka, hogy a Delphi-nél a VCI (Vehicle Communication Interface) külön egységet képez. A Delphiben ráadásul hiába keressük az oszcilloszkóp funkciót, nincs ilyen. 


A Delphi VCI-vel a tablet PC bluetooth-on keresztül kommunikál. A készülék a szokásos "ceruzával" irányítható, az érintőképernyő működése teljesen megbízható. Bekapcsolt állapotban a hűtőventilátor állandóan tudat minket meglétéről: a zaj egyáltalán nem zavaró ugyan, de mindig jelen van. 

A szoftver kezelő felülete szinte teljesen megegyezik a már bemutatott AutoCom felületével. Nagyon jól átlátható a menüstruktúra: a jármű kiválasztó felületen egyszerre láthatjuk a típusokat és a választható rendszereiket, nem kell lapozgatni és várni, ha egy Opel vizsgálata után egy Mercedessel van dolgunk. 



 


A kezdőképernyő második fülén egy információs felületre jutunk, ahol már a diagnosztizálás előtt információt kaphatunk arról, hogy egy adott típusnál milyen diagnosztikai lehetőségeink lesznek. Járműhöz való kapcsolódás nélkül is láthatóak tehát a várható élő adat paraméterek, vagy éppen a lehetséges illesztési - kódolási funkciók. A tesztelésről készült videón jól látható, ahogy pl. injektor kódolásról tájékozódunk. 


 


Kiváncsiak voltunk természetesen a bluetooth kommunikácó jellegzetességeire is. A tablet PC és a VCI között még akkor is létrejött a kapcsolat, ha két külön helységben helyeztük el őket, és a kapcsolattartás során észrevehető késedelmet nem tapasztaltunk. Aki kerülgetett már műszerállványról lelógó kábelkötegeket, netán csukta már rá a kocsiajtót a diagnosztikai kábelre, mindeképp értékelni fogja azt a szabadságot, amit a bluetooth kapcsolat tesz lehetővé. 

Említésre méltóak azok a segédfunkciók, amiket más eszközökben nem, vagy esetleg nem ilyen mélységben találunk meg. A különböző beállítási, programozási feladatok előtt minden esetben előugrik egy ablak, amiben igen részletesen tájékozódhatunk a beavatkozások feltételeiről, kockázatairól, működésmódjáról, stb. Ezen informácók nélkül könnyen zsákutcába kerülhetünk: van pl. olyan adaptációs érték, aminek a nullázásához 30°C-nál alacsonyabb, más funkció aktivizálásához viszont 90°C-nál magasabb hűtőfolyadék hőmérséklet szükséges. A "Beavatkozás sikertelen" üzenettel sajnos nem sokra megyünk, a súgó fájlok elengedhetetlen segítséget nyújtanak. 

Ahogy már más oldalainkon is említettük: sajnos a műszerek magyar nyelven nem minden esetben "szavahihetőek". A Delphi sem kivétel ez alól, viszont könnyen válthatunk más nyelvre, így a bizonytalan hibakód szövegezés, vagy a nem egyértelmű paraméter-megfogalmazás ily módon esetleg beazonosítható. 


 


A teszt megírásának idején szerencsére bőven el voltunk látva kölcsönkészülékekkel. A saját AUTOCOM ADP 186 mellett - némi időbeni csúszással - rendelkezésre állt a már ismertetett ALV DIX DRIVE, a jelenlegi tesztalanyunk, a DELPHI DS 350, és a következő tesztünk főszereplője, a CARMAN SCAN LITE is. Pompás, ritka alkalom négy készülék összehasonlítására. 


 


Felhívjuk viszont a figyelmet: az ilyen tesztek eredményeit kéretik fenntartással kezelni. Nemcsak a mienkét, de a nagyságrendekkel nagyobb létszámú, és (hozzánk képest) korlátlan lehetőségekkel bíró, évtizedek óta a szakmában referenciának számító "nagyok" tesztjeit is. 
Az egyik probléma az, hogy a készülékekkel vizsgált gépkocsik száma nem túl magas, ez az általunk ismert minden ilyen összehasonlításra igaz. (Azért igyekszünk, igyekszünk, messze nem a mi listánk a legrövidebb...) Hogy éppen többségében milyen gyártmányúak a vallatott járművek, annak szükségszerűen, jelentős kihatása van a kapott eredményekre, a tesztkészülékek mindegyikének vannak favorizált típusai, és hiányosságai. 
Azt is meg kell jegyezzük, hogy a táblázatba foglalt eredmények (mivel számunkra ez a kiemelt terület) csak a motormenedzsment rendszer élőadat megjelenítésével kapcsolatosak, és nem engednek betekintést a műszerek által nyújtott (sokszor egészen kiváló, és nagyszámú) egyéb szolgáltatásokba, ezeket csak a leírásban érintjük. 

Mindezek ellenére hasznosnak véljük az ilyen összehasonlító vizsgálatokat. (Ha nem így lenne, nem szánnánk rá magára a vizsgálatokra napokat, ezt követően nem bajlódnánk a cikk megírásával.) 


 


Néhány további megjegyzés a táblázathoz. 
A szürkéhez tartozó mező esetében a készülék még / már nem volt nálunk, nem vehetett részt az összehasonlításban.
Itt is igaz: az univerzális EOBD-diagnosztikai szintre egyáltalán nem térünk ki, kizárólag a járműspecifikus tudást vizsgáljuk. Tesztalanyaink mind professzionális felhasználásra készültek, az EOBD szintű diagnosztika már egészen olcsó készülékekkel is megvalósítható, ezért itt ennek nincs súlya. 
A Gutmann mega macs 42 készülék tesztelésénél alkalmazott gyakorlattal szemben itt az élőadat csoportokat (ahol előfordultak) kibontottuk, és az élőadatok összességét soroltuk a táblázatba. Ez alól kivételt csak a VAG típusok képeznek, itt egy szisztematikus rendszer szerint csoportosítják az élőadatokat, láthatóan minden blokk 4 élőadatot foglal magába. Külön négyes csoportban láthatóak az egymással összefüggő paraméterek, ilyenek pl. a feltöltés vagy a kopogásszabályzás blokkok. Itt kicsit "nem annyi az annyi", mert egy élőadat több csoportban is szerepelhet, tehát a 7x4 nem feltétlenül 28, mert ugyanaz az adat akár több blokkban is megjelenhet. 

A négy közül a legigényesebb hardvert bemutató AVL készülék viszonylag gyengébb élőadat-megjelenítése - a forgalmazó tájékoztatása szerint - gyorsan múló állapot, mint jeleztük, már az év végén is teljesen új, jelentősen fejlesztett tartalommal, jobb lefedettséggel bíró készüléket kap a vásárló. 

Talán érzékeltetni tudtuk: nagyon nehéz feladat professzionális alkalmazásra szánt, igényes készülékek tárgyilagos összehasonlítása. 


A tesztkészülék a kezelőfelület és a műszaki tartalom dolgában is erősen hasonlít az Autocom ADP 186 típusára. 
Ezért, ha valaki már rendelkezik a svéd gyártó termékével, ne tesztalanyunkat válassza. 
Más esetben a Delphi DS 350 bárkinek megelégedésére szolgálhat. 


Köszönettel tartozunk a készülék rendelkezésre bocsájtásáért. 
A készülék forgalmazója: AUTONET Import Magyarország Kft. 
2120 Dunakeszi, Pallag u. 43. 
www.autonet-group.hu 
 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
Tel.: 06-30-598-8006 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email.
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu