Weboldalunkon a gyorsabb és kényelmesebb használhatóság miatt sütiket használunk. 

Az oldal megtekintésével Ön elfogadja ezen sütik használatát.

 
×

Értesítés

EU e-Privacy Directive

This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

MŰSZERTESZT VIII.: DEC SUPERSCAN 3.

A készülék forgalmazójának kereskedelmi igazgatója, Pápai Károly Balázs Úr a műszer bemutatása közben megemlítette, hogy a DEC argentin mérnökcsoport fejlesztése, a gyártás viszont Angliában történik. Argentína nagyon messze van, erről az országról általában keveset tudunk, de sokkal inkább a pampák, Perón, a Falkland-válság, Astor Piazzolla, a tangó és a foci jut az ember eszébe, mintsem a kimagasló műszaki megoldások. 
Márpedig ez a műszer - a hírek szerint - ínyenceknek való, mint az argentín marhából készült steak az érdi Steak House gourmand vendégei számára. 




A hordtáska a készüléken kívül nem tartalmaz sok kiegészítőt: egy USB-kábelt, két adaptert, és egy adapter-kábelekhez szükséges szivargyújtó-csatlakozót találunk benne. Érdekesség, hogy a műszernek nincs külső tápellátási bemenete, sem belső akkumulátora: a működéséhez szükséges feszültséget minden esetben a járműtől kapja. Ahogy a legtöbb korszerű diagnosztikai eszköz esetében, a kommunikáció a VCI és a számítógépünk között USB-n ill. bluetooth-on is lehetséges. 


 


Beüzemelés után a legelső észrevétel: a vizsgálható típusok listája bizony nem túl hosszú, mint ahogy azt már korábban is tudtuk. 

 

Miután kiválasztottuk a vizsgálandó típust, megadhatunk egy tetszés szerinti azonosítót az autóról, ez lehet az alvázszám, a rendszám, vagy éppen ügyfelünk neve is, így a későbbiekben könnyebben kereshetjük vissza a részleteket. 

Ezt követően nyílik meg egy felület, ahol a lehetséges vezérlőegységek között válogathatunk. 


 


A kínálat ebben az esetben nem kevés, sőt: nagyon, de tényleg nagyon bőséges. Számszerint itt hetvenhárom rendszer vizsgálata lehetséges (feltéve persze, hogy az adott gépkocsiba mindegyik beépítésre kerül), a napfény-tetőtől az eső-, vagy megvilágítás szenzorig, a rettegett BSI modultól a légzsákig. 

Lépjünk be a motorelektronikába. 


 


Élőadatokat tudunk megjeleníteni, hibakódokat tudunk kiolvasni, törölni, speciális funkciókhoz tudunk hozzájutni, beavatkozókat tudunk innen működtetni. Az élőadatok között összesen 36-ot tudunk ebben az esetben megjeleníteni. 


 


Alapértelmezésben a paraméterek értékét nem jelzi ki a szoftver. Ehhez először ki kell jelölnünk a számunkra releváns paramétereket, ekkor azok zöldre váltanak és az értékük is megjelenik. A szoftver fejlesztői ezt azzal magyarázták, hogy előnyös, ha egyszerre látjuk az összes "lehetőséget", viszont minden paraméter együttes kijelzése nagyon lelassítaná a komminkációt, és így értékes diagnosztikai információt veszthetünk. Megjegyezzük, hogy az érvelés jogos, de kell egy kis idő, amíg hozzászokunk a kezeléséhez. 


 


Mivel a PC display mérete megengedi, az élőadatok grafikus megjelenítése akár két oszlopban is történhet leolvasási nehézség nélkül. Figyeljük meg, meghatározhatjuk, hogy milyen értékhatárok között kívánjuk megfigyelni az egyes kijelölt értékeket, pl. a fordulatszám esetében a felső határ 8160 / perc. Ha az alapjárat egyenletességére vagyunk kíváncsiak, akkor célszerű egyszerre csak ezt az egyetlen adatot kijelölni, másrészt a felső értéket pl. 800/percre, az alsót pedig 600/perce állítani, így pontosan követni tudjuk az alapjárat rezzenéseit. 


 


Bár tudjuk, hogy ez nem oszcilloszkóp funkció, mégis kitűnően használható. A szoftver tehát nagyon "ki van találva": a felhasználó talán ennél a készüléknél van a legkevésbé keretek közé szorítva. Ábránkon egy Citroen C5 kormányszög-jeladó működésének grafikus ábrázolását mutatjuk be. A fontosabbnak ítélt paramétert részletesebben tudjuk megfigyelni, ugyanekkora felületen két jelentéktelenebb érték megjelenítésére van mód. 

Lehetőségünk van a kijelölt paramétersávok akár több percig tartó felvételére is, ezeket azonban sajnos - a jelenlegi szoftver verzió esetében - csak a járművel összekapcsolt állapotban, az adott vezérlőegységgel való kommunikáció megléte esetén tudjuk előhívni. Maga a funkció nagyon hasznos, de érthetetlen, hogy miért zárkózik el a szoftver az elől, hogy a felvett paraméter-folyamokat az autótól távol, vagy akár később, nyugodt körülmények között elemezgessük. 

A DEC SuperScan a várakozásoknak megfelelően kiemelkedően teljesített a különböző speciális funkciók tekintetében: legyen szó kódolásról, alkatrész-illesztésről, vagy éppen funkció aktiválásról, ennél a készüléknél tényleg nem lehet panaszunk a felkínált lehetőségek számát illetően. Egyes típusoknál annyi kódolási - beállítási lehetőségünk van, hogy a szoftverben létezik egy külön funkció ezek keresésére: egy-egy kulcsszó alapján kilistázza a lehetséges speciális funkciókat az adott modellhez. 

A készülék gyártója nagy hangsúlyt fektet a háttértámogatásra: a felmerülő problémákat online jelezhetjük a DEC központjának, akik a tapasztalatok alapján villámgyorsan szoktak reagálni, és akár egy-két napon belül javítófrissítést küldenek. Megjegyezzük, hogy vannak más diagnosztikai eszközök is, amik felkínálják ezt a lehetőséget, de a változtatásokat általában csak a soron következő szoftververzióban találjuk meg, mondjuk fél év múlva. 

Hasonlóan gyors és remek lehetőség a "Mechnet" funkció. Ezen a felületen a többi DEC használóval értekezhetünk, kérdéseket tehetünk fel, vagy böngészhetünk a folyamatosan bővülő fórumban. A legtöbb topikban a "DEC technical support" hozzászólásait is megtaláljuk. 

A szoftver lehetőséget ad ügyfélnyilvántartás-kezelésre is: ügyfeleink elérhetőségei mellett a vizsgált autók "kórtörténete" is menthető, nyomtatható. 


 



Műszerteszt rovatunkban megszokott módon nem hallgatjuk el a vizsgált készülék - szerintünk - nem szerencsés, vagy fejlesztésre szoruló jellemvonásait. A belső akkumulátor hiánya véleményünk szerint nem előnyös: a tápfeszültség esése indítózáskor az esetek nagy részében a kommunikáció megszakadását okozza, így indítózás alatt a paraméterek megfigyelése igen bizonytalan. Persze, ez más készülékeknél is így van, pl. az általunk nagyon kedvelt Autocom típusainál is. 

Erre a műszerre is igaz, hogy - megfelelő nyelvismeret esetén - itt is szerencsésebb, ha pl. az angolt választjuk, a magyar fordítás néhány esetben nem teljesen egyértelmű. Hozzátesszük, hogy a lehetőség legalább adott a nyelvváltásra. 


 


Táblázatunk két erős készülékkel történő összehasonlítás eredményeit mutatja. Ez esetben kissé kiterjesztettük az élőadat megjelenítések körét, nem korlátoztuk csupán a motorra. Természetesen nem szerepeltetünk olyan típusokat, melyet a DEC "nem ismer". 

Látjuk, nem feltétlenül kiemelkedő a megjelenített élőadatok száma, de nem is ez a DEC erőssége. Amiben szinte felülmúlhatatlan, az a vizsgálható alrendszerek - nyugodtan mondhatjuk ? tömege és ezek programozása. Ez kiemelten igaz a francia gyártású, illetve a legtöbb európai típusra, pl. Ford, Opel, Fiat, Rover, Land Rover. A készülék bemutatásakor az Intent Hungária Kft kereskedelmi igazgatója felhívta a figyelmünket: a készülék sok esetben olyan programozási, illesztési funkciókat is felkínál, amire több konkurens műszer biztonsági okokból nem ad lehetőséget. Erről magunk is meggyőződtünk, a többmárkás teszterek sorából ez emeli ki a DEC SuperScan 3-at. 

Ajánlás: ha valakinek nem csupán felületes ismeretei vannak a diagnosztika terén, és többet vár el egy műszertől, mint az alapfunkciók végrehajtása, akkor bátran válassza tesztalanyunkat. 


A teszter ára 2011 október közepén: 1 390 000 Ft bruttó, ezért 1 évig díjmentes szoftverfrissítést kap a vevő a DEC-Online rendszeren keresztül. 
Ezt követően a frissítések ára: netto 150,000 Ft / év, vagy 90,000 Ft / fél év. Évente 15-20 frissítés érkezik, ami a diagnosztikai teszterek világában egyedülálló. 

Még egy jó hír: a készülék és szoftvere nem rendelkezik időkorláttal, és a frissítések minden esetben tartalmazzák az addigi összes verziót. A gyártó két év garanciát vállal a készülékre, ill. a kiegészítőire. 


Forgalmazó: INTENT Hungária Kft. 
9400 Sopron, Hőflányi utca 11. 

Tel: +36 (99) 555-514 
Fax: +36 (99) 555-519 
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. 
Skype: intent.contact 

Pápai Károly Balázs Úr készséggel válaszol kérdéseikre, elérhetősége: 20-9260-709 

HOGY IS VAN EZ?

ESETLEÍRÁS

 
ELÉRHETŐSÉGEINK: 
 
BmS Motordiagnosztika - Befecskendezős Motorok Szervize 
 
2030 Érd, Rózsa u. 5. 
Tel.: 06-30-598-8006 
BmS
 
Előfordul, hogy túlterheltségünk miatt kénytelenek vagyunk a telefont átmenetileg kikapcsolni. Ilyen esetben a kapcsolatfelvétel legbiztosabb módja az email.
 
 
Email: info@injektor.hu
 
NYITVATARTÁS: 
Hétfőtől péntekig: 8-15 óráig. 
     
ÜGYFÉLFOGADÁS ELŐZETES IDŐPONTEGYEZTETÉS ALAPJÁN,
 
AUTÓ ÁTVÉTEL ÉS KIADÁS KIZÁRÓLAG NYITVATARTÁSI IDŐBEN!
 

Befecskendezős Motorok Szervize • 2030 Érd Rózsa u. 5. • 06-30-598-8006 • info@injektor.hu